3486
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Avstängd
10 388 Inlägg
4 maj 2014
Henkix skrev:
Lillkanto skrev:
Henkix skrev:
Handrengörning från biltema funka bra som faan! smile

Menar du den med "sand" i som luktar citron och kommer i en burk med lock?

Isåfall kan jag tipsa om GOYO handrengöring, vet dock inte om den går att köpa privat men den kommer få dej att tycka att allt annat suger pung! Plus att den är mycket snällare mot huden.

jag menar denna smile http://images.biltema.com/PAXToImageSer … arge/36982

^^ Fungerar galet bra ja smile

(så får folk tipsa om andra produkter bäst dom vill)
Senast redigerat av it_mutt (4 maj 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

5 750 Inlägg
10 maj 2014
Biltemas ventiltätningar, något att lita på?

Håller på och fixar till en 531-topp och jag har då 4st ventiltätningar från en biltema sotningssats liggande och undrar då om ventiltätningarna håller tillräckligt hög kvalitet att använda eller om det är värt att köpa 4st från CVI-automotive istället? (ska beställa andra grejjer därifrån också).

Deras topplockspackning var då inget att ha iaf då den börjat läcka vatten efter ca 500mil.

och Dupont
581 Inlägg
23 maj 2014
Hej du läsglada.

Har tänkt fixa avgasrör till 940in. En snart smått trimmad GL.
Då undrar jag om biltemas grejer håller måttet. Rörena är ju lite svårt att misslyckas med men undrar mest på dämparna. Har tänkt att bygga från skratch på 2.5 tum. Vill ju ha lite sportigare ljud om då deras runda dämpare klarar biffen?

Någon som vet om de är bra ? smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

Dupond skrev:
Hej du läsglada.

Då undrar jag om biltemas grejer håller måttet. Rörena är ju lite svårt att misslyckas med men undrar mest på dämparna. Har tänkt att bygga från skratch på 2.5 tum. Vill ju ha lite sportigare ljud om då deras runda dämpare klarar biffen?

körde med biltemas rör och ljuddämpare (universal) på en bil för några år sedan, funkade bra! lackade dock allt i deras värmebeständiga färg så kanske därför den klarade sig från rost smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

5 750 Inlägg
23 maj 2014
RightFront skrev:
Dupond skrev:
Hej du läsglada.

körde med biltemas rör och ljuddämpare (universal) på en bil för några år sedan, funkade bra! lackade dock allt i deras värmebeständiga färg så kanske därför den klarade sig från rost smile

Dem funkar fint. Tänk dock på att ljuddämparna är fullflödes så dem dämpar inte så värst mycket.

och Dupont
581 Inlägg
24 maj 2014
simlar skrev:
RightFront skrev:
Dupond skrev:
Hej du läsglada.

Dem funkar fint. Tänk dock på att ljuddämparna är fullflödes så dem dämpar inte så värst mycket.

Tack så mycket för svar! smile
Ingen fara, det ska höras när jag kommer. wink
Får hitta på nånting till besiktningen sen bara. tongue

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

7 438 Inlägg
25 maj 2014
tenkom skrev:
hej är det någon som testat denna turbotrycksmätare http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … are-32265/ funkar den bra?

jag har köpt en sådan,, och tänkte kolla den genom att kolla med tryckluft,, 1 bar på en riktig manometer  sedan koppla in denna,, och se diffen,, då vet man ju smile har hört att de visar för mkt tryck,, meo mindre irl smile bättre så iaf

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
25 maj 2014
tenkom skrev:
granadadr skrev:
tenkom skrev:
hej är det någon som testat denna turbotrycksmätare http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … are-32265/ funkar den bra?

jag har köpt en sådan,, och tänkte kolla den genom att kolla med tryckluft,, 1 bar på en riktig manometer  sedan koppla in denna,, och se diffen,, då vet man ju smile har hört att de visar för mkt tryck,, meo mindre irl smile bättre så iaf

okej hör av dig när du testat

Jag provade den, men jag upplevde den som fladdrig och att det inte nollade ordentligt när den var trycklös.
Dock gissar jag att kvalitén varierar med tanke på priset jämfört med en riktig.

Jag bytte iaf till en Defa sedan smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

558 Inlägg
26 maj 2014
Biltemas sport bromsskivor är det bra skit eller?

1 020 Inlägg
27 maj 2014
mercaa skrev:

Satt på farsans v70 som gick som taxi, funka bra och höll många mil jämfört med deras vanliga

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
27 maj 2014
mercaa skrev:

Jag gillade dem inte, dels så fyller du slitzarna med damm direkt (de är för grunda och går inte hela vägen ut) och hålen koksar igen ganska fort också, sedan har de problem med värmen ifall man kör riktigt aktivt...

1 020 Inlägg
27 maj 2014
Xoff skrev:
mercaa skrev:

Jag gillade dem inte, dels så fyller du slitzarna med damm direkt (de är för grunda och går inte hela vägen ut) och hålen koksar igen ganska fort också, sedan har de problem med värmen ifall man kör riktigt aktivt...

Beror det inte på vilka klossar du använder ?
Skulle tro att om du har problem med värmen är det nog fel storlek för den körningen alt sunkiga klossar.
För antar du ej kör bana med biltemabelägg?
Nu gick denna bil förvisso normalt .

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

1 705 Inlägg
28 maj 2014
Xoff skrev:
mercaa skrev:

Har kört tusentals mil med Biltemas sportskivor och aldrig haft dom problem du beskriver.
Dock kör jag med riktiga belägg, Biltemas egna belägg är helt värdelösa.

408 Inlägg
28 maj 2014
Xoff skrev:
mercaa skrev:

Dålig kylning, fel dimension (kanske?) för din hårdkörning alternativt helt fel belägg.

Oftast räcker det med Riktiga belägg och inget farmors junk som bara dammar och blir skållhett.
Senast redigerat av pompe90 (28 maj 2014)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
28 maj 2014
Osäker på vilka belägg jag hade, ifall det va mina sport belägg eller om det va biltema (hade riktiga skivor/belägg sommartid, men vinterhjulen passade inte över 302 skivorna så monterade biltemas sport skivor den vintern)

Och visst har skivorna mycket med värme att göra, skivans värmeavledning är lika kritisk som beläggets värmeresistans...

Min aktiva körning motsvarar nära bankörning...

558 Inlägg
28 maj 2014
Låter ju bra. Men någon bankörning har jag inte tänkt göra. vill bara ha bättre bromsar när man väl behöver dom. original belägg är tanken också.   Har biltemas klossar nu och dom dammar förbannat och tappar bromsförmågan när dom blir varma.

302 Inlägg
28 maj 2014
Köpte en borrmaskin
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverk … 710-17377/
Skulle borra nya hål för ventiler i ett par plåtfälgar. Ett 11.5mm hål blev det sen låter den som en stenkross o är så glapp så nästa hål blev ovalt.
Blir att försöka byta mot en ny.... Suck

951 Inlägg
28 maj 2014
någon som vet ifall denna fäster bra ? ska limma konstskinn på böjda former .
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalie … lim-36244/

eller denna

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalie … lim-36965/
Senast redigerat av andreas_1996 (28 maj 2014)

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
28 maj 2014
Kan inte låta bli att vara tyst här riktigt, den som tror att gatkörning kan motsvara bankörning oavsett hur han kör kan tänka om, bana pressar materialet till en nivå ingen väg mäktar med.

- Time Attack -

Sök