4020
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

138 Inlägg
19 augusti 2014
Vad säger folket om deras rostskyddsfärg?

6 739 Inlägg
19 augusti 2014
Slappa skrev:

1k produkterna på sprayburk gillar jag iaf inte oavsett märke. däremot biltemas 2k epoxi primer är bra saker smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
19 augusti 2014
it_mutt skrev:
juhaaan skrev:
it_mutt skrev:

Det är jobbigt att söka på deras hemsida? (jag vet svaret...men va f...)

Finns inget när man söker på plasti dip...

Av den enkla anledningen att "Plasti Dip" är ett varumärke.

Testa...ptja, "gummifärg"

Nån som vet om Feltemas "gummifärg" tål avfettning osv bättre än originalet??

Nöjeskör närproducerat

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
19 augusti 2014
Slappa skrev:

Den som målas med pensel kan jag inte annat än lovorda! Målat många bilgolv med den. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
19 augusti 2014
_Blue_Speed_ skrev:
it_mutt skrev:
juhaaan skrev:

Finns inget när man söker på plasti dip...

Bleks och rinner bort. Fastnar åter igen på andra ytor. Dvs riktigt jäkla svårt att få bort. Stod i timmar med högtryckstvätten och en dunk med avfettning. Kommer aldrig lägga på det igen iaf.

138 Inlägg
19 augusti 2014
Okej jag har hört både bra och dåligt om penselfärgen

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
19 augusti 2014
Extrazz skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
it_mutt skrev:

Bleks och rinner bort. Fastnar åter igen på andra ytor. Dvs riktigt jäkla svårt att få bort. Stod i timmar med högtryckstvätten och en dunk med avfettning. Kommer aldrig lägga på det igen iaf.

Jahapp... Det går aldrig som man tänkt sig. hmm
Tack för svaret iaf.

Nöjeskör närproducerat

152 Inlägg
21 augusti 2014
Någon som kör med deras dubbel din stereo eller hur tycker ni som kan ljud om deras ljud sortiment?

Är det inte dags för en Tråd likt denna fast om Julas sortiment? wink

Lägger iallafall in att deras svart halvblank färg på listerna funkar bra

X40 Nordic Forum

4 586 Inlägg
21 augusti 2014
Driven08 skrev:
Någon som kör med deras dubbel din stereo eller hur tycker ni som kan ljud om deras ljud sortiment?

Är det inte dags för en Tråd likt denna fast om Julas sortiment? wink

Lägger iallafall in att deras svart halvblank färg på listerna funkar bra

det finns redan en tråd om jula startade den för någon månad sen

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288844

95 Inlägg
29 augusti 2014
Mycket på Biltema är otroligt låg kvalitet. Fälgkorset sprack första gången jag använde det. Hur kan man misslyckas med en så enkel produkt? Maskeringstejpen trillar av alternativt löser sig med färgen och går inte att få bort. Mätare visar fel. Sprayfärgen, som jag aldrig ens skulle prova själv, täcker inte ens med en massa lager utan består av lösningsmedel och lite pigment. Sen finns det grejer som är OK. Men ofta sparar de in på ytbehandlingen så att grejerna rostar.

1 705 Inlägg
1 september 2014
HotrodPV skrev:
Mycket på Biltema är otroligt låg kvalitet. Fälgkorset sprack första gången jag använde det. Hur kan man misslyckas med en så enkel produkt? Maskeringstejpen trillar av alternativt löser sig med färgen och går inte att få bort. Mätare visar fel. Sprayfärgen, som jag aldrig ens skulle prova själv, täcker inte ens med en massa lager utan består av lösningsmedel och lite pigment. Sen finns det grejer som är OK. Men ofta sparar de in på ytbehandlingen så att grejerna rostar.

Jag har nog 3-4 uppsättningar av Biltemas fälgkors och dom har misshandlats med både slägga och förlängningsrör i flera år utan problem.
Jag har dessutom använt ett flertal olika sprayfärger från Biltema och har aldrig tyckt att dom är sämre än någon annan 1-komponentsfärg.

152 Inlägg
1 september 2014
Nu har biltema släppt sportluftfilter. Är det insats?

X40 Nordic Forum

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
1 september 2014
sura56 skrev:
Jag köpte Biltemas ångtvätt (229Kr), det var det sämsta skit jag någonsin köpt.
Tänkte ha den till duschkabin och göra riktigt rent runt fogar och så, men den var helt kass.

Funkar kalasbra på fönster, däremot. smile

206 Inlägg
1 september 2014
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni … are-22178/
Den här mobilhållaren kan jag inte rekommendera. Är inne på min tredje och alla har gått sönder på samma sätt nere vid "foten" så att den inte har kunnat hålla mobilen stabilt utan att den fladdrat och farit i svängar och vissa gånger skickat mobilen flygandes mot någon av dörrarna

Avstängd
201 Inlägg
1 september 2014
Henkix skrev:
någon som vet hur biltemas sotninssats/kompleteringssats till b230 är?

jag renovera en motor med deras satser o då vid monteringen av alla saker märkte jag inget konstigt. dock såldes motorn precis när den vart klar så hann aldrig använda den så vet inte riktigt hur det håller?

Har använt deras sotningsats till både topp och block, inne på 2a topp packningen.
Bytt dom flesta grejer i motorn.
Kan rekomendera deras sotningssats/kompletteringssats faktiskt, packboxar, packningar osv funkar kanon! Dock tycker jag inte om deras packning till ventilkåpan, tunn ock smal!

Bilen det handlar om är en volvo 940 turbo på ca 220 hk som lever som lekbil och endast lever på varvstopp. Håller gör det, men jag har oringat block så kanske därför annat går sönder innan toppackningen, läcker varken olja eller vatten.

//Team KHR

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)

6 739 Inlägg
1 september 2014
Lille_Skorpan skrev:
Henkix skrev:

jag renovera en motor med deras satser o då vid monteringen av alla saker märkte jag inget konstigt. dock såldes motorn precis när den vart klar så hann aldrig använda den så vet inte riktigt hur det håller?

Har använt deras sotningsats till både topp och block, inne på 2a topp packningen.
Kan rekomendera deras sotningssats/kompletteringssats faktiskt, packboxar, packningar osv funkar kanon! Dock tycker jag inte om deras packning till ventilkåpan, tunn ock smal!

Bilen det handlar om är en volvo 940 turbo på ca 220 hk som lever som lekbil och endast lever på varvstopp. Håller gör det, men jag har oringat block så kanske därför annat går sönder innan toppackningen, läcker varken olja eller vatten.

//Team KHR

okej tack så mycket! big_smile det låter ju bra smile nä deras ventilkåpspackning är inget vidare tongue
blir o inhandla en sådan sats då till ett block jag gör iordning inför försäljning wink

mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Avstängd
201 Inlägg
1 september 2014
Henkix skrev:
Lille_Skorpan skrev:
Henkix skrev:

//Team KHR

okej tack så mycket! big_smile det låter ju bra smile nä deras ventilkåpspackning är inget vidare tongue
blir o inhandla en sådan sats då till ett block jag gör iordning inför försäljning wink

mvh

Ja gör det! Kompisen kör renoverad motor, hprofil, 16v topp, lastbilsturbo osv osv och allt lirar kanon vid 350hk även fast han kör biltemas sats smile

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)

5 751 Inlägg
1 september 2014
S_Kekko skrev:
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Mobilt/Tillbehor/Universell-mobiltelefonhallare-22178/
Den här mobilhållaren kan jag inte rekommendera. Är inne på min tredje och alla har gått sönder på samma sätt nere vid "foten" så att den inte har kunnat hålla mobilen stabilt utan att den fladdrat och farit i svängar och vissa gånger skickat mobilen flygandes mot någon av dörrarna

Samma erfarenheter här.

Köpte då denna: http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni … 360-22179/
Och den har då suttit fast i snart två år utan minsta bekymmer och håller fast mobilen ordentligt så den inte fladdrar omkring smile
Senast redigerat av simlar (1 september 2014)

206 Inlägg
1 september 2014
simlar skrev:
S_Kekko skrev:
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Mobilt/Tillbehor/Universell-mobiltelefonhallare-22178/

Samma erfarenheter här.

Och den har då suttit fast i snart två år utan minsta bekymmer och håller fast mobilen ordentligt så den inte fladdrar omkring smile

Funderar på en sådan, fäster den på plast? Om inte så blir den nog tyvärr för kort för att funka för mig hmm

5 751 Inlägg
2 september 2014
S_Kekko skrev:
simlar skrev:
S_Kekko skrev:

Samma erfarenheter här.

Funderar på en sådan, fäster den på plast? Om inte så blir den nog tyvärr för kort för att funka för mig hmm

Det vet jag tyvärr ej, är ju sugproppsfäste så bör ju fästa ifall det är väldigt slät plast (vilket det inte brukar vara i bilar).

Sök