3104
Sök

Gnistan kommer och går...

290 Inlägg
1 februari 2009
jag tror inte du kan byta den själv. bättre att köpa en hel beg fördelare.

1 785 Inlägg
1 februari 2009
Wail skrev:
vad kostar en hallgivare?

Jag har en Fördelare med hallgivare liggande från en GTI 16V -86. Jag bytte den pga olje läckage i den men fick senare reda på att det finns en renoveringssats till dem. Jag har även fördelarlock och rotor helt oanvända till denna.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Honda freak
138 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Wail skrev:

Jag har en Fördelare med hallgivare liggande från en GTI 16V -86. Jag bytte den pga olje läckage i den men fick senare reda på att det finns en renoveringssats till dem. Jag har även fördelarlock och rotor helt oanvända till denna.

Okej vad kostar den renoveringssatsen? = )

mvh wail

Honda freak
138 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Någon som vet? = )

mvh wail

1 562 Inlägg
1 februari 2009
Wail skrev:
Någon som vet? = )

kanske dum fråga men va med om samma symptom på en likadan bil för några år sen.där var de bara å lappa ihop kabeln upp till fördelaren.som va halvt avgnagd

Honda freak
138 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
mange_240 skrev:
Wail skrev:
Någon som vet? = )

kanske dum fråga men va med om samma symptom på en likadan bil för några år sen.där var de bara å lappa ihop kabeln upp till fördelaren.som va halvt avgnagd

okej, nya kablar här hehe tongue

mvh wail

Audiholic
485 Inlägg
2 februari 2009
tror på hall givaren,, men på golf är det även vanligt att tändslutsteget lägger av.  Hallgivaren är lite jobbig o byta du måste plocka ur fördelaren, sen knacka ut sprinten u r kugghjulet sen kan man dra ut axlen från fördelaren sen sitter hallgivaren me 2 stjärnskruvar,, tror den ligger på 400 ny kommer ej ihåg 100%

Honda freak
138 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
zlobo skrev:
tror på hall givaren,, men på golf är det även vanligt att tändslutsteget lägger av.  Hallgivaren är lite jobbig o byta du måste plocka ur fördelaren, sen knacka ut sprinten u r kugghjulet sen kan man dra ut axlen från fördelaren sen sitter hallgivaren me 2 stjärnskruvar,, tror den ligger på 400 ny kommer ej ihåg 100%

redan borta = ) tur att man har rabatt på motorallt hehe

mvh wail

Drift 4 life
17 Inlägg
2 februari 2009
Kan även vara vevaxelgivare har en kompis som hade samma problem.. han bytte den och har inte varigt några problem sen dess=)

Honda freak
138 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Werf skrev:
Kan även vara vevaxelgivare har en kompis som hade samma problem.. han bytte den och har inte varigt några problem sen dess=)

sitter den då`? bild = )

mvh wail

Drift 4 life
17 Inlägg
2 februari 2009
Har ingen bild på en golf motor..
men det sitter på framsidan av motorn, typ mitt på om ja inte miss minner mig=)

Honda freak
138 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Werf skrev:
Har ingen bild på en golf motor..
men det sitter på framsidan av motorn, typ mitt på om ja inte miss minner mig=)

framsidan mot kylaren?

mvh wail

Drift 4 life
17 Inlägg
2 februari 2009
Japp det stämmer bra det..

Honda freak
138 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
okej? hur ser den kontakten ut?

mvh wail

290 Inlägg
2 februari 2009
det finns nog ingen på din bil efter som du har hallgivare

1 785 Inlägg
2 februari 2009
Wail skrev:
dbjanoz skrev:
Wail skrev:

Du får nog ringa och kolla vad renoveringssatsen kostar. Ring och kolla vad grejerna kostar nya. Jag säljer hela fördelaren till ett bra pris. Det ska gå att mäta upp hallgivaren så du vet att felet ligger där. Vevaxelgivare finns inte på KR motorn såvitt jag vet. Du har ett K-jetronic insprut på bilen och vad jag vet behövs ingen varvtalsgivare i det läget.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Honda freak
138 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Wail skrev:
dbjanoz skrev:

Du får nog ringa och kolla vad renoveringssatsen kostar. Ring och kolla vad grejerna kostar nya. Jag säljer hela fördelaren till ett bra pris. Det ska gå att mäta upp hallgivaren så du vet att felet ligger där. Vevaxelgivare finns inte på KR motorn såvitt jag vet. Du har ett K-jetronic insprut på bilen och vad jag vet behövs ingen varvtalsgivare i det läget.

Jag är intreserad av de du har, de kunde ej få tag på sakerna,
vad vill du ha den? = )

mvh wail

Honda freak
138 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
nån som har en fördelare till en golf 2 ? = )

mvh wail

105 Inlägg
25 februari 2009
Jag lånar tråden lite grann om det går bra? det läcker in olja in i mitt fördelarlock på min golf II gti 16v, någon som vet vad som ska bytas? den går bara på tre cylindrar ibland pågrund av detta misstänker jag.. Mvh mange

GTI ska de va annars få de va

105 Inlägg
25 februari 2009
någon som kan svara på min fråga? Mvh

GTI ska de va annars få de va

Sök