3518
Sök

startmotorn

Honda freak
138 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
Bilen jag har är en golf 2 gti. Har problem med att få den att komma igång, startmotorn segar ner helatiden, om jag plockar bort stiften så går motorn bra runt och fin gnista, men sätter jag tillbaka de och kör runt motorn går bilen bara runt snabbt ibland, och offtast då kommer de ingen gnista, , har evt starthjälp och fulladdat bateri... Kan det vara starmoton som gör att gnistan kommer och går? För gnistan är bra när motorn går runt fort,
Kan vara ibland när jag slå på täningen att startmotorn går fint, o bilen hustar igång.

mvh

mvh wail

Forummoderator
9 299 Inlägg
31 januari 2009
Kolla alla dina jordkablar mellan block/växellåda och chassie. Du kan testa enkelt med att jorda på extrapunkt med startkabel.
Är du säker på att batteriet är bra? Det kan vara fulladdat men ändå kasst. Om du har möjlighet att låna ett batteri så gör det. Samma sak där, du kan ju ha ett annat batteri utanför bilen och bara koppla på startkablar. Koppla bort ditt gamla batteri när du testar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Honda freak
138 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
caromania skrev:
Kolla alla dina jordkablar mellan block/växellåda och chassie. Du kan testa enkelt med att jorda på extrapunkt med startkabel.
Är du säker på att batteriet är bra? Det kan vara fulladdat men ändå kasst. Om du har möjlighet att låna ett batteri så gör det. Samma sak där, du kan ju ha ett annat batteri utanför bilen och bara koppla på startkablar. Koppla bort ditt gamla batteri när du testar.

har testat andra batterier, den som sitter på startmotorn, " kondosatorn" elr vad den heter, är en sprika i den, och har testat att jorda den på andra sätt... = /

mvh wail

Forummoderator
9 299 Inlägg
31 januari 2009
Du menar solenoiden kanske? Den påverkar endast om startmotorn klickar igång eller inte. Dålig solenoid=tyst när du vrider på nyckel, men så var det ju inte för dig? Din startmotor går ju men dåligt.

Har du kollat tändpunkten? Dålig tändning kan göra att startmotorn går segt, hoppar och självklart att motorn går dåligt/inte startar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Honda freak
138 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
caromania skrev:
Du menar solenoiden kanske? Den påverkar endast om startmotorn klickar igång eller inte. Dålig solenoid=tyst när du vrider på nyckel, men så var det ju inte för dig? Din startmotor går ju men dåligt.

Har du kollat tändpunkten? Dålig tändning kan göra att startmotorn går segt, hoppar och självklart att motorn går dåligt/inte startar.

tändpunkten? du vet den som sitter på startmotorn, den runda den som + går till den är det en sprika i, = /

mvh wail

Forummoderator
10 576 Inlägg
31 januari 2009
Vi måste hjälpas åt att skriva tydliga rubriker, tråd låst
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18176

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök