2760
Sök

bästa billigaste och mest hållbara sätt att kompsänka??

Lastbilsmekaniker
20 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#1
vilket är de bästa sätt att kompsänka om de ska va billigt och pålitligt?? snållänning som man är..

Scania 580 Longline/tony Rickardsson

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
1 februari 2009
#3
Du som är mekaniker borde väl vera hur man gör? eller?

1 785 Inlägg
1 februari 2009
#4
Knekten skrev:
vilket är de bästa sätt att kompsänka om de ska va billigt och pålitligt?? snållänning som man är..

Borra hål i kolvarna haha...tongue

Svarva kolvtopparna borde vara ett bra alternativ men det beror ju på vilken motor vi pratar om?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

KTM 660
537 Inlägg
2 februari 2009
#6
Skulle ju underlätta om man visste varför du ska kompsänka.
Ska du dit med turbo?

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

1 661 Inlägg
2 februari 2009
#7
JockeRX7 skrev:
Skulle ju underlätta om man visste varför du ska kompsänka.
Ska du dit med turbo?

Kan väl inte vara så svårt att se att han håller på att stoppa turbo i BMWn.

TS: Fråga på autopower istället så får du kompetent hjälp.

12 086 Inlägg
2 februari 2009
#8
Dubbla packningar är ju helt klart de enklaste.
Att svarva kolvarna är lite billigare ger lite bättre hållbarhet men innebär ofantligt mkt mer jobb tongue

12 086 Inlägg
2 februari 2009
#9
Hardjim skrev:
JockeRX7 skrev:
Skulle ju underlätta om man visste varför du ska kompsänka.
Ska du dit med turbo?

Kan väl inte vara så svårt att se att han håller på att stoppa turbo i BMWn.

TS: Fråga på autopower istället så får du kompetent hjälp.

Där får han ingen hjälp, läs SÖK (inte fråga) på PPF så får du svar.
Om du tycker folk tjatar om sök här ska du se PPF..

1 062 Inlägg
2 februari 2009
#10
han kan ju även fila i förbränningsrummen i toppen så det blir lägre komp kostar ju inget att göra själv samt att han bara behöver en toppackning då

mvh

Team Björkeryd

KTM 660
537 Inlägg
3 februari 2009
#11
Hardjim skrev:
JockeRX7 skrev:
Skulle ju underlätta om man visste varför du ska kompsänka.
Ska du dit med turbo?

Kan väl inte vara så svårt att se att han håller på att stoppa turbo i BMWn.

TS: Fråga på autopower istället så får du kompetent hjälp.

Jo för man ska ju behöva klicka runt på folks sidor och i projekt trådar för att fatta vad dom ska ha hjälp med.

För kompsänka kan ju göras på många sätt. Skulle inte stoppa dubbla packningar. Risken för att ditt snålande nu får betala sig senare då

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil


Sök