3513
Sök

Toyota supra 1200hk

Detta är ett projekt som spårat ur:)

375 371 Visningar
Uppdaterades senast 13 mars 2014
.......
2 655 Inlägg
27 augusti 2010
#561
mkiv77 skrev:
Japp de blir i vinter;)
Nya fälgar som bara finns i 2 uppsättningar i svergie ska beställas .
11,5" bred bak smile

najs, hoppas inte dom är svarta då? tongue. dom som du hade på förut passade inte riktigt heller tyckte jag tongue skulle haft stora som är lika färg på som bilen smile

1 153 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
#562
Dom blir inte svart.Blir blank fet kant själva ekrarna vet jag inte än.
http://www.ccwheel.com/files/wheelprofi … p?id=SP500
Såna lurar de åt:)


.......
2 655 Inlägg
27 augusti 2010
#563
dom där hade suttit som en riktig jävla käftsmäll tror jag big_smile. väldigt snygga.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
27 augusti 2010
#564
mkiv77 skrev:
De är ju de som inte är så lätt:(Nån som har kontakter på bilprovningen?)big_smile

Ska du säga, din låter ju inte som Thor när han sitter på skithuset. tongue


Om det nu är så illa så kan du antingen slänga på original insug/turbo och hoppas på det bästa, eller byta motor till en original du har liggandes.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Plura
27 augusti 2010
#565
Dom fälgarna kommer sitta som fotsvett i skon! Grymt!

1 153 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
#566
Plura skrev:
Dom fälgarna kommer sitta som fotsvett i skon! Grymt!

Ja vet;)


1 153 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
#567
Rinnegan skrev:
mkiv77 skrev:
De är ju de som inte är så lätt:(Nån som har kontakter på bilprovningen?)big_smile

Ska du säga, din låter ju inte som Thor när han sitter på skithuset. tongue


Om det nu är så illa så kan du antingen slänga på original insug/turbo och hoppas på det bästa, eller byta motor till en original du har liggandes.

Kommer inte att hända pga att all kabel,givare o skit är borta i och med bantad kabelhärva.Läs i tråden så fattar du.Och nån motor har jag inte kvar.så den ska igenom som den är på nått sätt.


Jlmmy
27 augusti 2010
#568
Kommer sitta sjukt fint med dom fälgarna! big_smile
När kommer dom?

Fortsätt så smile

1 153 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
#569
Jlmmy skrev:
Kommer sitta sjukt fint med dom fälgarna! big_smile
När kommer dom?

Fortsätt så smile

Höst/vinter:lol:


1 153 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
#570
skalman1 skrev:
mkiv77 skrev:
Rinnegan skrev:

Ska du säga, din låter ju inte som Thor när han sitter på skithuset. tongue


Om det nu är så illa så kan du antingen slänga på original insug/turbo och hoppas på det bästa, eller byta motor till en original du har liggandes.

Kommer inte att hända pga att all kabel,givare o skit är borta i och med bantad kabelhärva.Läs i tråden så fattar du.Och nån motor har jag inte kvar.så den ska igenom som den är på nått sätt.

Göm reglaget som öppnar huven big_smile

Ja men precis:D


391 Inlägg
1 153 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
#572
Xabin skrev:
varför inte köpa mina? dom är ju ink däck?

Dom är lite dyr för mig just nu.


391 Inlägg
28 augusti 2010
#573
mkiv77 skrev:
Xabin skrev:
varför inte köpa mina? dom är ju ink däck?

Dom är lite dyr för mig just nu.

vad bjuder du?


1 153 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
#574
Xabin skrev:
mkiv77 skrev:
Xabin skrev:
varför inte köpa mina? dom är ju ink däck?

Dom är lite dyr för mig just nu.

vad bjuder du?

Me tanke på att jag kan köpa dom ny för 3000dollar så blir de inte över de:(


391 Inlägg
29 augusti 2010
#575
mkiv77 skrev:
Xabin skrev:
mkiv77 skrev:

Dom är lite dyr för mig just nu.

vad bjuder du?

Me tanke på att jag kan köpa dom ny för 3000dollar så blir de inte över de:(

tull? för dom landar på arlanda med flyg så dom måste tulla in det får du räkna med oxå sen däck och montering av däcken?

Vad blir slut summan då smile


1 153 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
#576
Tull o de skrivs ner.Sen ingår däck o montering i de priset.Så mellan 23-26k beroende på dollarkurs.


152 Inlägg
7 september 2010
#577
Har uppdaterat spec listan så nu är den 100% korrekt tror jag smile


Block
2JZ-GTE 6-cylindrigt toppdeckat block med standard vevaxel och 3.0 liters slagvolym, stressborrat till första överdimension
CP kolvar med 8.5:1 kompförhållande
Carrillo H-profil vevstakar
ARP pinnbult till topp och ramlageröverfall
Clevite77 ram och vevlager i standard dimension
Boost Logic modifierad oljepump
Titan Motorsports SFI spec 16.1 svänghjulsdämpare
Standard svänghjul
Kamremsspännare i billet stål
Standard toppackning
Ombyggt oljekylningssystem gjort MW Racing
Hela vevpartiet är viktat och balanserat

Topplock
Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
Titan Motorsports ställbara kamdrev
Greddy kamrem
Brian Crower ventilbrickor i titan
Brian Crower dubbla ventilfjädrar
Ferrea ventiltätningar
Ombyggd vevhusventilation gjord av MW Racing
Standard ventiler och kanaler

Bränsle
1680cc Bosch spridare
Boost Logic fuelrail
Weldon A2040 bränsletrycksregulator
Weldon 2345-A bränslepump
Weldon bränslepumps styrning
-AN10 matning till dubbla -AN8 vid fuelrailen
-AN10 bränsleretur
Aeromotive 10 micron bränslefilter

Tändning
HKS DLI II tändförstärkare
NGK BKR8EIX tändstift
Standard tändspolar

Transmission
ACT tryckplatta med HPF Feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav 
AAP spakställs bussningar i aluminium
Standard Getrag V160 (233) växellåda
Driveshaft Shop chromoly kardan   

Avgas/Insug
Modifierat XS Power (fullrace) grenrör med uttag för dubbla Tial V44 wastegates och T6 fläns
Airwerks ST80 turbo med 1.10 a/r
2st Tial V44 wastegate med screampipe
Tial BV50 dumpventil   
3' aluminium tryckrör
Standard insug med modifierat spjällhus
MW Racing modifierad Boost Logic downpipe, från 5' till 4' 
Boost Logic 4' midpipe och catback

Kylning
Autobahn88 intercooler
PWR 53mm vattenkylare med dubbla 10' fläktar
Powerhouse Racing kylluftriktare
Titan Motorsports övre kylarrör
TwinsTurbo Motorsport termostathusvridare
44-raders Setrab oljekylare

Elektronik
AEM v.1 P'n'P motorstyrning
5 bars mapsensor
Specialgjord kabelhärva till motorn gjort av MW Racing
Specialgjort elsystem i motorutrymmet gjort av MW Racing, all synlig el flyttad eller borttagen
AEM Uego bredbandslambda
STRI CS 52mm P/H&W 3bars laddtrycks mätare
STRI CS 52mm P/H&W avgastemp mätare   
TRD 10.000RPM varvräknare
TRD 320KM/H hastighetsmätare

Chassi/Bromsar
Cusco Zero-2 coilovers
TRD motor och växellådsfäste   
Ombyggt bromssystem gjort av MW Racing, borttagen ABS, euro-spec bromsskivor och ok

Exteriör
RMM vinge med kolfiber vingplan
RMM modifierad frontläpp
98ans facelift lyktor bak samt blinkers
Seibon (top secret) kolfiber huv

You can live in your car, but you can't race your house...
1045whp Supra builder

349 Inlägg
7 september 2010
#578
Schysst spec må ja säga!

//Tom
Min projekttråd: Nissan 200SX S14a
Mitt galleri: http://karpero.mine.nu/gallery/

43 Inlägg
7 september 2010
#579
RWHP skrev:
Har uppdaterat spec listan så nu är den 100% korrekt tror jag smile


Block
2JZ-GTE 6-cylindrigt toppdeckat block med standard vevaxel och 3.0 liters slagvolym, stressborrat till första överdimension
CP kolvar med 8.5:1 kompförhållande
Carrillo H-profil vevstakar
ARP pinnbult till topp och ramlageröverfall
Clevite77 ram och vevlager i standard dimension
Boost Logic modifierad oljepump
Titan Motorsports SFI spec 16.1 svänghjulsdämpare
Standard svänghjul
Kamremsspännare i billet stål
Standard toppackning
Ombyggt oljekylningssystem gjort MW Racing
Hela vevpartiet är viktat och balanserat

Topplock
Titan Motorsports kamaxlar med 9.9mm lyft och 280o duration
Titan Motorsports ställbara kamdrev
Greddy kamrem
Brian Crower ventilbrickor i titan
Brian Crower dubbla ventilfjädrar
Ferrea ventiltätningar
Ombyggd vevhusventilation gjord av MW Racing
Standard ventiler och kanaler

Bränsle
1680cc Bosch spridare
Boost Logic fuelrail
Weldon A2040 bränsletrycksregulator
Weldon 2345-A bränslepump
Weldon bränslepumps styrning
-AN10 matning till dubbla -AN8 vid fuelrailen
-AN10 bränsleretur
Aeromotive 10 micron bränslefilter

Tändning
HKS DLI II tändförstärkare
NGK BKR8EIX tändstift
Standard tändspolar

Transmission
ACT tryckplatta med HPF Feramic 6-puckad lamell med ofjädrat nav 
AAP spakställs bussningar i aluminium
Standard Getrag V160 (233) växellåda
Driveshaft Shop chromoly kardan   

Avgas/Insug
Modifierat XS Power (fullrace) grenrör med uttag för dubbla Tial V44 wastegates och T6 fläns
Airwerks ST80 turbo med 1.10 a/r
2st Tial V44 wastegate med screampipe
Tial BV50 dumpventil   
3' aluminium tryckrör
Standard insug med modifierat spjällhus
MW Racing modifierad Boost Logic downpipe, från 5' till 4' 
Boost Logic 4' midpipe och catback

Kylning
Autobahn88 intercooler
PWR 53mm vattenkylare med dubbla 10' fläktar
Powerhouse Racing kylluftriktare
Titan Motorsports övre kylarrör
TwinsTurbo Motorsport termostathusvridare
44-raders Setrab oljekylare

Elektronik
AEM v.1 P'n'P motorstyrning
5 bars mapsensor
Specialgjord kabelhärva till motorn gjort av MW Racing
Specialgjort elsystem i motorutrymmet gjort av MW Racing, all synlig el flyttad eller borttagen
AEM Uego bredbandslambda
STRI CS 52mm P/H&W 3bars laddtrycks mätare
STRI CS 52mm P/H&W avgastemp mätare   
TRD 10.000RPM varvräknare
TRD 320KM/H hastighetsmätare

Chassi/Bromsar
Cusco Zero-2 coilovers
TRD motor och växellådsfäste   
Ombyggt bromssystem gjort av MW Racing, borttagen ABS, euro-spec bromsskivor och ok

Exteriör
RMM vinge med kolfiber vingplan
RMM modifierad frontläpp
98ans facelift lyktor bak samt blinkers
Seibon (top secret) kolfiber huv

RESPEKT smile
Senast redigerat av cadishh (7 september 2010)

mvh
T-Eriksson

29 Inlägg
7 september 2010
#580
Kollat igenom tråden. Vilken brutal Supra! Repekt till dig som lagt ner tid, pengar och blod på denna bil.


Sök