3 februari 2009
Trådstartare
Hej!
Finns det nån som kan hjälpa mig? Har problem med bilen. Det är en BMW 328 coupé -99. Jag var hos en kompis uppe i fjällvärlden och hälsade på. Han hade glömt strömmen på i sin bil så den var helt död. Han tog min bil och startkablar emellan och startade upp sin, det gick jättebra. Sen skulle vi fara 10 min senare, jag satte mig i min bil, startade den och körde iväg. (Hade haft på motorvärmaren i 2 timmar ca.)Det var -25 grader ute så jag satte på stolsvärmen då började motorn att småhacka. Växlade upp till trean, blev inge bättre, den fortsatte att hacka mer och mer. Växlade ner till tvåan, hackade bara mer och mer. Tillslut lyste batterilampan och bilen stannade, jag kom knappt en kilometer... Skulle prova att starta den igen då skrapade det till lite, vet inte riktigt var det ljudet kom ifrån, satt samtidigt å pratade i mobilen... Lät nästan som startmotorn, men jag vet inte...
Det började lukta lite bränt inne i bilen. Sen skulle vi försöka starta den med startkablar, startmotorn gick runt ett varv varje startförsök. Halvlyset fungerade så batteriet kunde ju inte va helt slut. Vi försökte dra igång den också, men det gick inte. Bakhjulen verkade va stum för när jag släppte upp kopplingen så sladdade bilen till. Vad är det som har hänt??