AnderssonE30 skrev:
_Glenne_ skrev:
AnderssonE30 skrev:
lugn i stormen, ta du å bygg klart din 2,9 turbo så bygger jag mitt. När jag är klar så kan du ta o FUNDERA på om du nånsin ska bygga en 2,3 Dohc8v
Haha jo, men Granadan kommer kosta massa pengar, att leka lite med dohc:en är ju i princip gratis då jag har block osv, dock är jag lite inne på att bygga snik turbobygge på skåpet då jag har samlat på mig i princip ett helt turbokit, saknar bara extern wg, dock har jag inte samlat på mig det av nån speciell anledning, bara blivit så men funderar på att använda dom grejerna på skåpet bara för skojsskull, alltid kul med mer fart i bruksbilen
Nej, ditt motorprojekt kommer absolut följas, riktigt spännande att nån ger sig på nånting udda med dohc:en
Men pröva att turbo konvertera Dohc motorn då=) går ju att köra 0.5 utan kompsänkt=) då hamnar runt en 180 häst, helt okej ju=)
Ja visst e de spännande att nån ger sig på Dohcen?
de va tanken med hela tråden från allra första början:)
Jo, funderar på det och den går ju bra nu för att vara 120hk, så med 0.5 i ladd och runt 180hk så känns det som det kan skjuta på rätt bra endå faktiskt, men får se.. isåfall blir det till våren om bilen överlever vintern
Jo, det är riktigt spännande, och ännu mer spännande och se skillnaden motför original motorn, längtar redan efter filmklipp
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!