3420
Sök

Behöver jag dump?

Maskin/Finsnickare
18 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
har en yaris turbo som jag ska köra skiten ur varje dag för jag tycker det är så jävla kul. till det vill jag fråga om jag behöver en dump o vad nu det ska vara bra till? de va ett förslag från en polare så jag tänkte bara kolla om fler tycker så? om jag behöver så, öppen eller sluten? märken? billigt/dyrt? jag skiter i vad de kostar bara jag slipper åka till verkstan.

ps. kommer troligen chippa den vilket kankse ger lite mer effekt om det har någon betydelse.(tar gärna synpunkter på det oxå)

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
4 februari 2009
wangefors skrev:
har en yaris turbo som jag ska köra skiten ur varje dag för jag tycker det är så jävla kul. till det vill jag fråga om jag behöver en dump o vad nu det ska vara bra till? de va ett förslag från en polare så jag tänkte bara kolla om fler tycker så? om jag behöver så, öppen eller sluten? märken? billigt/dyrt? jag skiter i vad de kostar bara jag slipper åka till verkstan.

ps. kommer troligen chippa den vilket kankse ger lite mer effekt om det har någon betydelse.(tar gärna synpunkter på det oxå)

hur högt laddtryck kör du på?
e de LMM på den?

en dumpventil släpper ut allt tryck i tryckrören så att det inte slår tillbaks i turbon på så sätt får man längre livslängd på turbon
priserna varierar beroende på om du ska ha en dump kopia eller ett specifikt märke

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Maskin/Finsnickare
18 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
sjovold skrev:
wangefors skrev:

e de LMM på den?

en dumpventil släpper ut allt tryck i tryckrören så att det inte slår tillbaks i turbon på så sätt får man längre livslängd på turbon
priserna varierar beroende på om du ska ha en dump kopia eller ett specifikt märke

laddtryck vet jag inte säkert men typ 0.5
Luftmassemätare sitter på ja.
Senast redigerat av wangefors (4 februari 2009)

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
4 februari 2009
wangefors skrev:
sjovold skrev:
wangefors skrev:

e de LMM på den?

LMM vet jag inte vad är:P

LMM=luftmassemätare smile

om du ska ha dump å har LMM tongue så rekomenderar ja en återcirkulerande...

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Maskin/Finsnickare
18 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
sjovold skrev:
wangefors skrev:
sjovold skrev:

e de LMM på den?

LMM vet jag inte vad är:P

LMM=luftmassemätare smile

om du ska ha dump å har LMM tongue så rekomenderar ja en återcirkulerande...

men vart ska den återcirkulera då? före eller efter LMM? för jag antar att det har betydelse?

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
4 februari 2009
aa de har en betydelse den ska in efter LMM å innan turbon wink

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Maskin/Finsnickare
18 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
fan va trångt. kan jag flytta LMM? behöver jag större än 10mm slang från dumpen?

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
4 februari 2009
wangefors skrev:
fan va trångt. kan jag flytta LMM? behöver jag större än 10mm slang från dumpen?

vrf blir de trångt?

ja vet ju inte riktigt hur de ser ut på en yaris men storleken på slangen borde vara lika stor som anslutningen på dumpen

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Maskin/Finsnickare
18 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
sjovold skrev:
wangefors skrev:

vrf blir de trångt?

ja vet ju inte riktigt hur de ser ut på en yaris men storleken på slangen borde vara lika stor som anslutningen på dumpen

hehe den är tvärställd o allt sitter bakom mot väggen. men kan jag öka avståndet mellan mätaren o turbon så e det ju inget problem med rör o skit. för det påverkar vela inget. eller?

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
4 februari 2009
min e ju oxa tvarstalld menn roret innan turbon e vall inte bak mot vaggen, eller

Vad e de for matare du pratar om

----->Strippen S2<-----

VCRACING

ArtDirector
462 Inlägg
4 februari 2009
en JBR-A25 återcirkulerande hade nog fungerat klockrent.. men för att den över huvudtaget ska få en chans att fungera så bör du nog chippa den i samma veva så den får lite lufft att jobba med...
www.xtremt.se de har dumpen...

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

Maskin/Finsnickare
18 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
G-Bruno skrev:
en JBR-A25 återcirkulerande hade nog fungerat klockrent.. men för att den över huvudtaget ska få en chans att fungera så bör du nog chippa den i samma veva så den får lite lufft att jobba med...
www.xtremt.se de har dumpen...

nice. den ser då seriös ut iaf. ingen annan har ju kommit med andra förslag så:P

Sök