Otydligt om säljaren är privat lr driver företag (iaf när jag ögna igenom)
Givetvis är privatpersoner mindre pålitligare, din säljare har dock 112st 100% positiva feedbacks vilket tyder på att han skött sig hittills.
Feedback är ett väldigt bra sätt att försäkra sig om en bra säljare, de flesta gör allt för att bibehålla sin status. Jag skulle tex tveka om en säljare har 98%. Ett bra exempel på en bra säljare är ATP-teile i tyskland, över 500 000 feedbacks och 100.0% positivt. Bättre än så blir det inte
Skulle en säljare ha oroväckande låg procent kan man kolla vad han fått för negativa betyg, ofta handlar det om att prylarna i sig inte håller kvaliten säljaren trodde. Nästan alltid handlar det om något som kostat 10% av marknadspris, vilket jag anser inte är säljarens fel.
Några garantier vetifan, vad jag förstår kan man ju anmäla säljare om det uppstår problem. Hur lösningen blir vet jag inte.
Min erfarenhet säger att säljare från utlandet i regel sköter affärer bättre än folk i Sverige, moral? Jag tycker ofta man får tjata på säljare som inte skickar iväg paket etc. De bästa säljarna är kineser, sen kommer tyskar. Amerikanarna brukar ta överpriser för frakten.
Jag hade försökt få en kontakt med säljarenm och utefter det avgjort. Betygen är aningen få, men väldigt bra. Får du ett bra bemötande är det väl bara köpa och hoppas på det bästa!