2857
Sök

Imma problem - Mercedes C-180

75 Inlägg
5 februari 2009
Trådstartare
Hejsan roll, jag läste en liknanade tråd om just detta precis där svaret inte riktigt kom fram. Har haft det här imma problemet hela vintern och det kommer när det blir lite kallare. Bilen står alltid i kallgarage så det är ALDRIG imma direkt när man startar bilen. Efter ett tag så kan imman slå till när som helst.
Börjar på sidorutorna därbak och förflyttar sig framåt mot främre sidorutorna sedan täcker de runt 25 % av vindrutan där det stannar av.

Nu till det jag har gjort för att försöka få bukt med det här. Tog den till en verkstad som sa att det var fukt under mattorna. Han sa att man skulle köra med en kupe värmare i några timmar under mattorna eller vad man ska säga mer där man känner plasten som blir ett steg till under till och där kände man inte heller någon fukt. Men okej jag körde på med den ändån vilket inte gav någonting efter ett dygns total körning med den. hmm

Den är utrustad med AC som har en funktion som är meningen att den ska torka luften. Om jag inte har på denna funktion så blir det betydligt värre. I vilket fall så körde jag bilen in på en kontroll av AC:n och hela systemet. Fyllde på med gas och kollade så att vart okej. Efter detta så kom fortfarande samma problem. Direkt när det blir lite kallare. Att det skulle vara värmepaketet som läcker tvivlar jag också på eftersom som en sa så ska imman när man ska ta bort den mer kännas som att man kletar ut den istället för att den går bort direkt helt enkelt.

Kupefiltret är också bytt.

Funktionen cirkulationsluft finns också. I böckerna så varnas det för att det lättare kan komma imma om den är på längre än 15 min har jag för mig. Kan det vara så att den på något sätt "ligger på"? Lämnar ordet till er mer kanske erfarna smile

Är man en dryg jävel samtidigt som man påstår att man är i sina bästa år när man egentligen är en gammal gubbe så är det någonting som inte klickar i ordentligt

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
5 februari 2009
Kan väl bli så om inte ventilations kanalerna är öppna ! För luften ska kunna ta sig ut ! Kan bli så om man tex bygger om hatthyllan i bak med en massa högtalare så man täppt till kanalerna för att få bättre ljud .

Schipperke rules !

Avstängd
512 Inlägg
5 februari 2009
Väldigt vanligt fel på Merca! Min Crossfire var likadan! men det är byggd bara på mercedes, spjällmotor/spjället ger upp på dessa, så att kommer ej in friskluft i kup´en, gammal fuktig luft går bara runt runt, sitter lite jävligt till, jag tog bort handsfacket så kom jag åt, jag testade genom att sätta mig i bilen och köra fläkten i garaget med stängda dörrar, sen fick nån stå på utsidan och röka! inget rök kom in...garanterat det felet.

Sök