3594
Sök

V40 baklucka

82 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
Hände något med min baklucka igår.. den pressar ner luckan. så det går inte att ha den öppen.
Istället för att stanna i "öppet läge" så pressar den ner den istället. Gjorde lite småont i skallen när den for ner. Någon som har någon fundering på vad det kan vara?

961 Inlägg
6 februari 2009
gasfjädrarna ? eller sitter kanske inte såna på den ?

Pure DieselPower

82 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
talibangran skrev:
gasfjädrarna ? eller sitter kanske inte såna på den ?

Jo det gör det. men det känns som dem sitter åt fel håll. Okej om de blir sletna så de slutar funka, men att dem ska börja trycka ner luckan verkar knepigt.

961 Inlägg
6 februari 2009
mina är väldigt dåliga så jag har fått luckan i skallen nångång när man glömt de tongue .. men hur menar du med trycka  ? du har inte massa snö o skit på luckan då som gör att dämparna inte hänger med längre ?

Pure DieselPower

82 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
Om du tänker dig att du vänder fjädrarna... istället att luckan ska åka upp så trycks den nedåt. nej den är helt snö fri..

961 Inlägg
6 februari 2009
ricjoh skrev:
Om du tänker dig att du vänder fjädrarna... istället att luckan ska åka upp så trycks den nedåt. nej den är helt snö fri..

hmm lät konstigt de , får hoppas de kommer någon som kan hjälpa dig då , gjorde ett försök ja iaf wink

Pure DieselPower

82 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
Det kan ju vara fjädrarna.. men man får tacka för tipset

Random Hero
4 047 Inlägg
6 februari 2009
när fjädrarna e slut så finns de ju inget som håller uppe luckan så de känns nog som den trycks ner, finns utbytes på biltema som kostar 70-150 kr styck smile

Dog food lid. Backwards

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
6 februari 2009
DusanMandick skrev:
när fjädrarna e slut så finns de ju inget som håller uppe luckan så de känns nog som den trycks ner, finns utbytes på biltema som kostar 70-150 kr styck smile

sant sant luckorna är tunga som fan om man inte har fungerande fjädrar till dom

2slow

82 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
Åkte till mekonomen och köpte mig två nya.. 188 st. nu går man pressa ner den istället smile
Ena gamla gick att trycka ner bara man blåste på den. tongue
tack för tipsen.

832 Inlägg
7 februari 2009
Haha Samma fel på min audi Fast huven istället. Ganska ont i skallen får man om man har dåliga gasfjädrar. tongue Men Jag tänkte bara säga att det spelar ingen roll vilket håll dom sitter åt men det kanske du vet.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sök