Hasselstrom skrev:
Karl_Kravall skrev:
Välkommen in i "Fiero Klubben"
Även jag såg denna på blocket, hade gärna investerat i en till om sanningens ängel inte knackat på axeln..har nog med min egna.
Kul med en projekt tråd! har du tänkt göra något åt motorn oxå eller?
antar att du sitter på 4cyl varianten baserat på årsmodellen etc. angående karossen har jag i vagt minnet att det är nån typ av "abs plast" rakt igenom, samma som Corvette har jag för mej.
Det ska inte skilja något rörande "plast typ" mellan front och huv tex men sen är din modad oxå iofs.
Sen är även kofångaren mjukare, speciellt i luftintaget där den är tunnare i plasten och böjd. även solen sätter sina spår
besök gärna
http://www.fieroforum.se/forumv3/ ifall du inte redan blivit medlem, toppen sida för alla som är äger och/eller är intresserade av Fiero med många kunniga medlemmar att byta info med.
Jag ska försöka följa projektet
Lycka till!
Tackar! Jo jag tänkte att det bara är fördelar med en tråd, så man kan få lite tips:)
Hade tänkt att ta chassit, panelerna, inredning och framvagn tills i sommar för att sedan släppa ner hela vaggan motor och bakvagn ligger på nästa år. Har köpt packningssatts för hela motorn och kommer väl skaffa lager och packboxar med snart. Blir väl o porta lite lagom, om jag inte har tröttnat och byter motor helt:)
Har du Fierodelar liggades, så hojta till! Behöver endel!
Mvh: Anton
Se där, trevligt
Delar är det tyvärr ont om hos mej, hade jag haft stålar så hade jag själv köpt på mej ett lager.
ev har jag skärmar etc över när mitt projekt hoppat fram en längre bit med det är nog ett bra tag kvar tyvärr.
Sen så är min en GT och sista årsmodellen så det kanske inte är alla delar du får direkt användning för i så fall som jag byter.
Men klart jag ska ha det i åtanke
Effektmässigt så tjänar du nog på att byta till V6;an ifall du vill dra ur lite hk/vrid och så får du ljudet på köpet:) Dock får du nog bygga om lite. 84:an är nog minst anpassad för 6:an då jag har för mej att endast 4 cyl fanns som modell första året, dock kan jag ha fel. Lite för trött i pallet för att minnet ska säkra.
Klart 4:an går att trimma den oxå men det kostar nog mer än det smakar tyvärr.
Känner själv att jag inte ens anser att original 6:an som sitter i min riktigt är värd att lägga pengar på ur det syftet då det finns betydligt billigare alternativ för att krama ur effekt.
Jag har en 3.4 L V6 som står bredvid bilen nu och ska i som mellanhand, kan höra av mej ifall du skulle va intresserad av att köpa original rovan som sitter i nu i så fall men det är som sagt ett tag kvar.
Tidigast i höst tippar jag på.
Släng en kik på
http://www.fierostore.com/, dom har massor av godis.
Dock inte så mkt effekthöjande till 4:an dock mkt annat till chassiet etc.
Finns fler sidor att tipsa om ifall du är intresserad.
Tyvärr är dollarn rätt hög nu dock.
Men som sagt, kör på! Det ser nice ut och jag följer detta och önskar att jag hade tid och pengar att driva lika
hårt på min egna