Har också för mig nåt sånt att 84:an bara finns med fyran eller "Iron Duke" Som den tydligen kallas.. Nja fyran är nog ingen idè att trimma nåt vidare, men å andra sidan så är jag inte ute efter en bil som spinner på trean vid gaspådrag... Vill mest ha en härlig och snygg glidarbil. (iår iaf).
Men hör av dig när du hinkar ur din gamla sexa, så finns en möjlighet att jag köper den av dig! Det blir ju ett uppsving för mig iaf.
Ja dollarn är ganska hög, så det är värt att avakta lite..
Du vet möjligtvis inte om några stolar som sitter bra i fieron?
mvh// anton
Stolar kan vara ett lite knepigt kapitel om man inte är noga att mäta innan eftersom bilen inte är så stor inuti. Det är dock ingen omöjlig historia att få tag på, ta bara och måtta inne i bilen själv. mät hur breda stolarna är som sitter i nu (själv har ja måttet på mina uppskrivet någon stanns men inte tillgängligt nu tyvärr).
Finns flera typer av mindre breda stolar att få tag på, men det beror ju på vilka krav du har själv oxå. När jag letade hittade jag kolfiberstolar ifrån tyskland som var perfekt i storlek. dock inget vidare komfortabelt kanske men för mej passar dom mina mål Många "racestolar" är väldigt breda och du får även tänka på att med din choppade Fiero och du ännu mindre rum att spela på.
En annan möjlighet är att beställa läder omklädning till dina stolar ifrån tex http://www.mrmikes.com/fierohome.htm, tror Sharkman här på Garaget gjort detta och jag har inte hört någon som inte varit nöjd med resultatet. Annars är det bästa tipset som sagt att mäta och ringa runt till olika stylingföretag och höra vad dom har att erbjuda.
Tjenare. Brorsan ville att jag skulle ladda upp lite mer vad som hänt och då de är hans födelsedag idag så var jag ju bara tvungen(A).
Här kommer lite bilder av endel som har hänt.
Mattorna har blivit tvättade och åkt i.
Lite mer småpyssel, men tidskrävande grejjor har fixats i inredningen..
Mer inredning har kanat i.. dock ska nog armstödet byggas om lite och kläs i svart skinn pga nya säten som i nuläget inte får plats efter mätningar..
Börjat lite med ena hörnet här.. Lite overkill med fogskum, men jag var inte beredd på att det skulle svälla sååååå mycket:D
Skurit ner skummet och spacklat lite på en början till form.
Typ nåt sånthär hade jag tänkt mig..
Sagt och gjort.. Får väl se om det går att pilla bort spacklet på indersidan sen och lägga några mer lager innifrån.. tanken var att få upp strukturen. Ska självklart lägga ett snitt mellan huv och framskärm sen..
Ja de va vad jag hade bilder på i nuläget:)
brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Kanske blir nåt av den här fieron tillslut. Kommer ihåg att jag sugen på denna är den var ute, men att den var i så mkt sämre skick än vad som stod i annonsen trodde jag inte. Ratten å stolarna passade grymt bra!
Kanske blir nåt av den här fieron tillslut. Kommer ihåg att jag sugen på denna är den var ute, men att den var i så mkt sämre skick än vad som stod i annonsen trodde jag inte. Ratten å stolarna passade grymt bra!
Jo, den såg jävligt mycket bättre ut på bilderna, men jag var ju å andra sidan ute efter ett projekt och ballhetsfaktorn per krona blir nog ganska hög tillslut:)
brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Jo, den såg jävligt mycket bättre ut på bilderna, men jag var ju å andra sidan ute efter ett projekt och ballhetsfaktorn per krona blir nog ganska hög tillslut:)
Jo absolut, priset var ju riktigt billigt OM den hade vart i perfekt skick. Men tror du kommer göra det bättre å snyggare heh
Här händer det saker! Fan vad kul! Såg direkt att det såg ut som stolarna från Grunt. Men får de PLATS i Fieron alltså?!
Ser fram emot att få se bilen framöver, kanske plåta den häruppåt? Är jättesugen på att ta bilbilder nu, men min bil är så jävla ful och skabbig att den inte är kul att fota just nu. Får väl se vad som händer med den, räknar lite på den.