2630
Sök

Inför: Isbanekörning i Kiruna 21/2 2009!

IT/Fordonstekniker
56 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
Flyer!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/22729/574184_lv7w3z.jpg

ISBANA I KIRUNA LÖRDAG 21:a FEBRUARI! PLANERA IN DET. KIRUNA MOTORKLUBB ORDNAR EN TRÄFF FÖR ALLMÄNHETEN PÅ SAAB/VOLVOS TESTBANA VID FLYGFÄLTET.

- DET FINNS EN LÅNG SLINGA PÅ 1,8KM MED FRI KÖRNING OCH EN KORTARE KONBANA DÄR TÄVLINGEN KOMMER ATT KÖRAS FÖR FRIVILLIGA. FINA PRISER I TÄVLINGEN! "KIRUNAS SNABBASTE ISBIL" M.M. smile TVÅ KLASSER - 2WD & AWD.

- EN BÄRGARE KOMMER ATT FINNAS PÅ PLATS. SÅ DET LÖSER SIG MED DEM SOM SLADDAR AV BANAN.

- SAMLING SENAST KLOCKAN 12 UTANFÖR SLÄDHUNDSKLUBBEN, MITT EMOT ARENA ARCTICA.

- VI MÅSTE TYVÄRR STÄLLA IN OM GRADERNA SJUNKER MER ÄN -20. FÖLJ TRÅDEN SÅ ATT NI VET, VI UPPDATERAR HELA TIDEN UNDER FREDAGSKVÄLLEN OCH TIDIG LÖRDAGSMORGON.

Skriv gärna här vilka som kommer så vet vi ungefär...
Senast redigerat av blankz (20 februari 2009)

audi quattro sportfahrwerk
NordicAudi

78 Inlägg
9 februari 2009
Hoppas nu att alla ni som är intresserade kommer och kör med oss, de kommer garanterat att bli en tokrolig dag! smile

//Anton KMK

Full speed or nothing!

175 Inlägg
10 februari 2009
Fan att man inte har nån bil besiktad sad Men jag kommer som publik iaf!

Like A Glove

208 Inlägg
10 februari 2009
kommer och sladdar lite.. blir grymt roligt.. frågan är bara vilken bil man ska köra med.. är det höga snövallar?
Senast redigerat av AffeBoyen (10 februari 2009)

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

78 Inlägg
11 februari 2009
AffeBoyen skrev:
kommer och sladdar lite.. blir grymt roligt.. frågan är bara vilken bil man ska köra med.. är det höga snövallar?

Vallarna var inte så brutalt höga när vi var på banan senast men nu har de ju fallit på några dec snö så uppskattningsvis 4-5 dec höga

Full speed or nothing!

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
11 februari 2009
Vad söker ni för funktionärer? smile

Audis in Scandinavia Crew

IT/Fordonstekniker
56 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
StreetX_88 skrev:
AffeBoyen skrev:

Vallarna var inte så brutalt höga när vi var på banan senast men nu har de ju fallit på några dec snö så uppskattningsvis 4-5 dec höga

sen tar BDX och slipar till och "snedskär" dem lite så de inte ska vara alltför hårda eller höga.

vi behöver funktionärer till att vara flaggvakter, korvgrillare, parkeringslotsar och tidtagare i tävlingen smile
hör av er om ni har lust att vara med!

NordicAudi

78 Inlägg
12 februari 2009
Vi hade behövt veta redan på måndag hur många som kan tänka sig att ställa upp som funktionär så vi kan spika hur många vi blir. Så kan ni tänka er att ställa upp skriv antigen här i tråden eller ring på nåt av nummren ni hittar på flyern

Full speed or nothing!

7 Inlägg
13 februari 2009
Hade jag tagit mig till Kiruna, så hade jag lätt varit med. Synd att man inte får köra på continental's testbana här i a-jaur =/

208 Inlägg
13 februari 2009
det blir väl inge sura mina om man åker av banan? tänkte att det är lätt hänt med en rwd bil utan ABS tongue

Och vad har ni för hjälp om man åker av banan? starka ben och armar hjälper ju oftast men ibland inte.. tongue

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

Stolt kirunabo
234 Inlägg
13 februari 2009
Jag kommer med min Toyota Hunchback -80  xD

Psn: Audirocks

IT/Fordonstekniker
56 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
AffeBoyen skrev:
det blir väl inge sura mina om man åker av banan? tänkte att det är lätt hänt med en rwd bil utan ABS tongue

Och vad har ni för hjälp om man åker av banan? starka ben och armar hjälper ju oftast men ibland inte.. tongue

det finns en stor Cheva på plats för att bärga bilar, he löser sig wink

NordicAudi

6 Inlägg
14 februari 2009
Skoj! Jag kommer och kikar om inte annat.

208 Inlägg
14 februari 2009
blankz skrev:
AffeBoyen skrev:

det finns en stor Cheva på plats för att bärga bilar, he löser sig wink

Finns ett gäng stora chevor istan och är bara lite nyfiken på vilken som kommer.. tongue

Lastbilschaufför
45 Inlägg
14 februari 2009
Fan va typsikt att man ska jobba just den helgen. Hade verkligen velat köra bana med AWDn, se va den går för ;o)

Gasare!
6 Inlägg
16 februari 2009
Kommer nog upp med Evon, frontläppen är redan tejpad efter alla oplogade vägar man kört efter i vinter smile

IT/Fordonstekniker
56 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
jävligt kul att folk är intresserade! sprid ordet!

ska bli fränt att se vilka som spöar vilka i dem olika klasserna. kan en BMW verkligen vinna mot en Civic Type-R på konbanan?

...och många tror att en Audi kommer att vinna i AWD-klassen eftersom 80% är Audi som ställer upp...

ett fint prisbord väntar...

NordicAudi

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
16 februari 2009
Hade kunnat vara funktionär om ni söker smile Tidtagare etc smile Dra iväg ett pm

Reklam för eventet är gjort på facebook!

www.NorthTune.se.nu registrera er gärna smile Bilklubb i Kiruna

Audis in Scandinavia Crew

78 Inlägg
16 februari 2009
På lördag smäller det så kom igen och sprid ordet så vi får ihop mycket folk till körningen! smile
En liten extra morot till er som vill köra tävlingsklassen är att vi nu har fixat ihop ett riktigt trevligt prisbord wink

Full speed or nothing!

Gasare!
6 Inlägg
16 februari 2009
Finns det laptimer eller skall man ta med egen?

Sök