3528
Sök

IS Däck- ca antal dubb?

102 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
som topic ..ungefär hur mycket dubb sitter det i isdäck?

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
9 februari 2009
De varierar på dimensionerna på däcken på mitt bakdäck på crossen ha ja nog upp emot 200-250 så de är nog bra många på bildäck

Hade du tänkt dubba själv?

----->Strippen S2<-----

VCRACING

KHRacing
9 februari 2009
330 i var däck har jag !

102 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
sjovold skrev:
De varierar på dimensionerna på däcken på mitt bakdäck på crossen ha ja nog upp emot 200-250 så de är nog bra många på bildäck

Hade du tänkt dubba själv?

okok ..ja det är ju på bildäck jag menar ..mm hitta denna sidan som säljer dubb

www.dubbex.se

102 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:
330 i var däck har jag !

ok och vad är det för tum på dessa däck då? ..hade tänkt att dubba sj med skruv dubb å använda mig av typ 165 14 eller nått ..asså tänkte som så att även om jag kör sej 150-200 dubb i dom då så lär det ju ändå bli bättre fäste än med bra vinterdäck på isen om man kör med typ 4-6 mm dubb typ

1 948 Inlägg
9 februari 2009
saken e den johan att om du bara kör med 150-200 st i varje däck så kommer varje dubb få utstå mer belastning dvs lossa/slitas mycket mycket lättare...

vad kostar dubb man skruvar i själv föresten? känns som det måste vara både mycket billigare och framförallt tidsbesparande att köpa ett par begade isdäck istället... om du inte hittar något på blocket hör med din motorklubb på orten... finns många rallyförare där ute som har massvis med uppsättningar isdäck liggandes i sina garage tongue

102 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
baltis skrev:
saken e den johan att om du bara kör med 150-200 st i varje däck så kommer varje dubb få utstå mer belastning dvs lossa/slitas mycket mycket lättare...

vad kostar dubb man skruvar i själv föresten? känns som det måste vara både mycket billigare och framförallt tidsbesparande att köpa ett par begade isdäck istället... om du inte hittar något på blocket hör med din motorklubb på orten... finns många rallyförare där ute som har massvis med uppsättningar isdäck liggandes i sina garage tongue

vet lite folk häromkring som kör rally dom tar ca 2000 kr för 4 st som gått 2 ss typ ... men hittade detta på dubbex.se då 490:- för 250 dubb ...å dåjag inte visste riktigt hur många dubbar det stter i varje däck därför frågade ajg ..för att veta om 250 dubb räcker till 4a däck ..tydligen så verkar det inte göra det smile

961 Inlägg
9 februari 2009
j0haN88 skrev:
baltis skrev:

vet lite folk häromkring som kör rally dom tar ca 2000 kr för 4 st som gått 2 ss typ ... men hittade detta på dubbex.se då 490:- för 250 dubb ...å dåjag inte visste riktigt hur många dubbar det stter i varje däck därför frågade ajg ..för att veta om 250 dubb räcker till 4a däck ..tydligen så verkar det inte göra det smile

låter som de är billigare att köpa 4 begagnade då smile inkörd o klar redan wink

Pure DieselPower

Sök