men en amg diff är diffbromsad till 10% sen har dom ett helt annat system.. så det kostar massor o få dom bromsa mer... men nu ska jag byta driv lina helt.. så det löser sig...
Riktigt fräck bil, men agadiff blir jag fundersam över. Varför ha den? Allt en agadiff gör är att båda hjul spinner på en bil med lite effekt. Nackdelar - Du kan inte ta en kurva normalt.
En bil med denna effekt släpper på båda hjul i normalfall, det behövs ingen svetsning. Jag förstår om du funderar på att svetsa om du ska köra dragrace med bilen, MEN ska du svänga, eller ännu hellre köra fort på vägar som svänger/bana så kan jag bara skaka på huvet.
På en gokart har man stel bakaxel, dvs samma sak som vid svetsning. Där lutar man sig utåt i kurvorna för att innerhjulet ska upp i luften då det annars bromsar i svängar, samma sak kommer krävas för dig. Ett hjul snurrar fortare än det andra i varje kurva, och med för mycket grepp i däcken finns risk för vridningar av drivaxlar.
Så kör med det i originalutförande till dess att du har pengar till en riktig diffbroms.
Men var riktigt trevligt att du krocka. De ledde ju till massa positivt. Visst alltid tråkigt när sånt händer men oftast kan de inte gå sämre sen
Å vill ju ha lite info om drivlinan nu
hej... tack.. jo.. men tanken var ju att bredda den än då. .fast nu fick jag en bra andledning att riva ner det... fast saknar den ibland nu när det är fint vänder.. hehe...
drivlinan är org just nu... har lite halv små planer på en viperdrivlina o vipermotor.. fast blir inte iår.. har inte tid.. plus att blir jätte mycket jobb o få ner motor...
Riktigt fräck bil, men agadiff blir jag fundersam över. Varför ha den? Allt en agadiff gör är att båda hjul spinner på en bil med lite effekt. Nackdelar - Du kan inte ta en kurva normalt.
En bil med denna effekt släpper på båda hjul i normalfall, det behövs ingen svetsning. Jag förstår om du funderar på att svetsa om du ska köra dragrace med bilen, MEN ska du svänga, eller ännu hellre köra fort på vägar som svänger/bana så kan jag bara skaka på huvet.
På en gokart har man stel bakaxel, dvs samma sak som vid svetsning. Där lutar man sig utåt i kurvorna för att innerhjulet ska upp i luften då det annars bromsar i svängar, samma sak kommer krävas för dig. Ett hjul snurrar fortare än det andra i varje kurva, och med för mycket grepp i däcken finns risk för vridningar av drivaxlar.
Så kör med det i originalutförande till dess att du har pengar till en riktig diffbroms.
Lycka till med bygget.
hej.... aga diffen är bara så länge.. typ sommaren.. bara för att den inte ska spinna på ett hjul inte så kul när man står o bränner däck... jag håller på att forska i det... har en som kan bygga diff.. fast dom slits ju... med så mycket hk jag ska ha som mitt mål är måsta ja har en bra diff som håller i mer än 6 månader...