3308
Sök

Mercedes CLK 55 AMG breddad

Ska jag köpa tillbaka min CLK 55 ?

410 761 Visningar
Projektet avslutat 8 augusti 2013
Gödseldräng
4 529 Inlägg
20 mars 2009
#101
nyllet skrev:
Rille0 skrev:
Ge fan i o svetsa diffen snälla sad en sån fin o exlusiv bil o så sätter man sig i den o de brakar o smäller som en gammal folkracebil, känns ju helt fel hmm

hehe... men va ska man göra då ??? är ju bättre än inget ?

går ju köpa en beg AMG diff och renovera å köra med
snacka med gubbarna på Hedin bil dom brukar kunna plocka fram delar från skrotade bilar dom får in


2 564 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
#102
men en amg diff är diffbromsad till 10% sen har dom ett helt annat system.. så det kostar massor o få dom bromsa mer... men nu ska jag byta driv lina helt.. så det löser sig...

tack till:
www.MBSCA.com

2 564 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
#103
https://www1.garaget.org/gallery/archive/8845/675132_1nh5ui.jpg
va kan detta vara ?




https://www1.garaget.org/gallery/archive/8845/675167_xnlhe9.jpg
köpt mig gula koni sport dämpare... ställbara..




https://www1.garaget.org/gallery/archive/8845/675180_o3aa9w.jpg
börjat kolfibra lite inredningen...









https://www1.garaget.org/gallery/archive/8845/675192_97idp1.jpg
denna defusen ska jag ha.. håller på med det nu.. ska se ut ungeför så här...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/8845/675198_c0hc3l.jpg
denna defusen ska jag ha... håller på me det nu...

tack till:
www.MBSCA.com

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
2 juni 2009
#104
agadiffa skiten lär nog inte hålla i längden, mercedesen me det grymma vridet kommer antingen börja skjuta diffen eller börja äta drivaxlar


1 702 Inlägg
2 juni 2009
#105
Det är ju det svarta guldet som chrille säger.
Ser bra ut men jag hinner nog ut på vägarna före dig....

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

93 Inlägg
2 juni 2009
#106
Får se, detta kanske e nått liknande som min kommer se ut senare.. följer det med stänning big_smile


34 Inlägg
2 juni 2009
#107
Kommer bli hur grymt som helst detta:)

2 564 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
#108
lustgasen skrev:
agadiffa skiten lär nog inte hålla i längden, mercedesen me det grymma vridet kommer antingen börja skjuta diffen eller börja äta drivaxlar

detta är bara en tilidare lösing på det.... kommer något annat kanske en dtm diff eller någ

tack till:
www.MBSCA.com

2 564 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
#109
Skruvar till det skrev:
Det är ju det svarta guldet som chrille säger.
Ser bra ut men jag hinner nog ut på vägarna före dig....

svart guld kommer det vara på bilen... är ju ett måste från mitt garage.. smile

tack till:
www.MBSCA.com

2 564 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
#110
fr3dde skrev:
Kommer bli hur grymt som helst detta:)

tack så mycket.. kul att du gillar det..

tack till:
www.MBSCA.com

2 564 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
#111
iHampus skrev:
Får se, detta kanske e nått liknande som min kommer se ut senare.. följer det med stänning big_smile

trevligt.. ska bli kul o se det me...

tack till:
www.MBSCA.com

Bilmekaniker
274 Inlägg
4 juni 2009
#112
ser bra ut, fan va sugen man blir på en ssån här bil tongue keep it up!

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

2 564 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
#113
Fredrik89 skrev:
ser bra ut, fan va sugen man blir på en ssån här bil tongue keep it up!

tack.. alltid kul när folk gillar va man gör...

tack till:
www.MBSCA.com

Försöker iaf
1 998 Inlägg
4 juni 2009
#114
Läste tråden igår men orkade inte logga in.

Men var riktigt trevligt att du krocka. De ledde ju till massa positivt. Visst alltid tråkigt när sånt händer men oftast kan de inte gå sämre sen wink

Å vill ju ha lite info om drivlinan nu tongue

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 juni 2009
#115
Riktigt grymt projekt! Tummen upp!


Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
4 juni 2009
#116
Riktigt fräck bil, men agadiff blir jag fundersam över.
Varför ha den?
Allt en agadiff gör är att båda hjul spinner på en bil med lite effekt.
Nackdelar - Du kan inte ta en kurva normalt.

En bil med denna effekt släpper på båda hjul i normalfall, det behövs ingen svetsning. Jag förstår om du funderar på att svetsa om du ska köra dragrace med bilen, MEN ska du svänga, eller ännu hellre köra fort på vägar som svänger/bana så kan jag bara skaka på huvet.

På en gokart har man stel bakaxel, dvs samma sak som vid svetsning. Där lutar man sig utåt i kurvorna för att innerhjulet ska upp i luften då det annars bromsar i svängar, samma sak kommer krävas för dig. Ett hjul snurrar fortare än det andra i varje kurva, och med för mycket grepp i däcken finns risk för vridningar av drivaxlar. 

Så kör med det i originalutförande till dess att du har pengar till en riktig diffbroms.

Lycka till med bygget. big_smile


2 564 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
#117
Boostrider skrev:
Läste tråden igår men orkade inte logga in.

Men var riktigt trevligt att du krocka. De ledde ju till massa positivt. Visst alltid tråkigt när sånt händer men oftast kan de inte gå sämre sen wink

Å vill ju ha lite info om drivlinan nu tongue

hej... tack.. jo.. men tanken var ju att bredda den än då. .fast nu fick jag en bra andledning att riva ner det... fast saknar den ibland nu när det är fint vänder.. hehe...


drivlinan är org just nu... har lite halv små planer på en viperdrivlina o vipermotor.. fast blir inte iår.. har inte tid.. plus att blir jätte mycket jobb o få ner motor...

tack till:
www.MBSCA.com

2 564 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
#118
_DamnIt skrev:
Riktigt grymt projekt! Tummen upp!

tackså mycket... big_smile

tack till:
www.MBSCA.com

2 564 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
#119
sirmiro skrev:
Riktigt fräck bil, men agadiff blir jag fundersam över.
Varför ha den?
Allt en agadiff gör är att båda hjul spinner på en bil med lite effekt.
Nackdelar - Du kan inte ta en kurva normalt.

En bil med denna effekt släpper på båda hjul i normalfall, det behövs ingen svetsning. Jag förstår om du funderar på att svetsa om du ska köra dragrace med bilen, MEN ska du svänga, eller ännu hellre köra fort på vägar som svänger/bana så kan jag bara skaka på huvet.

På en gokart har man stel bakaxel, dvs samma sak som vid svetsning. Där lutar man sig utåt i kurvorna för att innerhjulet ska upp i luften då det annars bromsar i svängar, samma sak kommer krävas för dig. Ett hjul snurrar fortare än det andra i varje kurva, och med för mycket grepp i däcken finns risk för vridningar av drivaxlar. 

Så kör med det i originalutförande till dess att du har pengar till en riktig diffbroms.

Lycka till med bygget. big_smile

hej.... aga diffen är bara så länge.. typ sommaren.. bara för att den inte ska spinna på ett hjul inte så kul när man står o bränner däck... jag håller på att forska i det... har en som kan bygga diff.. fast dom slits ju... med så mycket hk jag ska ha som mitt mål är måsta ja har en bra diff som håller i mer än 6 månader... wink

tack till:
www.MBSCA.com

1 702 Inlägg
7 juni 2009
#120
ja du svetsad diff funkade ju bra på min e-30 tills den dog ihjäl nyss.

Kommer väl funka ett tag för dig också men som dom säger lite mer torque på din bil.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.


Sök