jag använder sämskinn och mina bilar har inte blivit repiga
Däremot kan jag berätta en annan rolig sak jag såg en gång när jag satt och käka hamburgare på ett ställe brevid en OK mack..
Då det backar ut en BMW ur den ena tvätthallen "gör det själv" och parkerar utanför, dom stänger av bilen, kliver ur, den ena öppnar alla dörrar medans den andra fösvinner in igen och kommer snabbt ut med toapapper, sen börjar dom fibrilt att torka på som bara den, springandes fram och tillbaka till toaletten för att hämta mer papper . tog säkert 20 min för dom två att få den torr Och jag hade det jätte roligt när jag käka min hamburgare ..
Obs: Det var inte lambi papper det måste blivit repor..
Bäst är som sagt att lufttorka eller med medlet autotork. Då får du ingen fysisk kontakt med lacken. Men annars så repar inte ett kvalitetsämskinn som man tvättar noga efter varje tvätt och ibland smörjer in med lite tvål.
Bäst är som sagt att lufttorka eller med medlet autotork. Då får du ingen fysisk kontakt med lacken. Men annars så repar inte ett kvalitetsämskinn som man tvättar noga efter varje tvätt och ibland smörjer in med lite tvål.
Lufttorka antar jag att du menar genom att blåsa bort vattnet med kompressor eller liknande?
Använder endast microfiberduk. Det bästa jag vet hittills, det blir helt repfritt. Jag har den absolut känsligaste färgen, svart, så jag vet att det blir bra.
Det funkar, men det blir dammigt efteråt och bilen, speciellt en svart, blir då smutsig igen. Så, man gör som jag, antingen med lövblåsare , eller kompressor!
Siliconskrapa här med, till att ta stora plana ytor som t ex tak, motorhuv m.m Efter det går jag lös med två fiberdukar. En till att torka av lacken efter skrapan, och en som jag använder i dörrar osv. Funkar smidigt