3087
Sök

Audi S4 2.2t -93 SPIKAR !!! :(

14 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
När laddet närmar sig max så spikar den, inte så farligt han drivs fortfarande framåt men han blöddrar kraftigt, precis som om man laddar dyngmycket soppa i en moppe. Vet inte vad som kan vara fel. HJÄLP!!!
Kan det vara att platina tändstiften inte kan tända?

674 Inlägg
12 februari 2009
hur mycket laddar den? har du rätt wastegatefjäder?

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

14 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Enligt orginal digital bar mätare - 2 bar, alltså 1 bar eftersom det är 1 bars atmosfärstryck. men wastegaten e orginal

674 Inlägg
12 februari 2009
då kan de ju vara så att wastegaten släpper ut redan vid 0,6 (orginal ladd) och bensinen flöddar för 1bar...
där av börjar den blöddra.

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

14 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Så bästa just nu är att testa o byta wastegate fjäder?

674 Inlägg
12 februari 2009
känns de som om den blöddrar eller spikar? du har nämligen skrivit båda...
blöddrar den så kan du prova byta fjäder men spikar den så lär de bli värre

14 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
asså inte riktigt som en spikning men mildare, men ändå gör den det och blöddrar. vart får ja tag i en fjäder isf?

674 Inlägg
12 februari 2009
blocket...
auditrimmare typ ace competition, dahlbäck, pm racing osv
kolla gärna med lgspeed han har säkert nån liggandes...
www.lgspeed.se
Senast redigerat av vaughn (12 februari 2009)

Audiholic
485 Inlägg
12 februari 2009
Om du laddar 2 bar... vilka stift har du i? Om det är platina stiften så blåser du ut gnistan vid 2 bar.
vad har du för övriga komponenter?? spridare turbo etc? vad har du för lamda värde vid tillfället och strax innan?
Senast redigerat av zlobo (12 februari 2009)

Vorsprung durch Technik
62 Inlägg
12 februari 2009
låter som den misständer....

hade samma problem med min s4:a när jag hade den och det va en tändspole som va kass och en kanal på ett av tändstegen...

passa på att kolla tändhylsorna så dom är hela och fina...är dom spruckna så brukar bilen gå riktigt dåligt
Senast redigerat av jaymz (12 februari 2009)

14 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
zlobo - den laddar bara 1 bar. Det vet jag inte :S Snubben som ägde bilen innan visste inte vad som var gjort! sad

jaymz - Han går bra, men när man kommer närmare max ladd det är då den blöddrar och då får man släppa lite, tändhylsorna är hela och fina...

Vet inte riktigt vad jag ska göra, eftersom jag inte är någon super mekaniker och har inget riktigt garage och vara i så blir de ju lite problem...

Sök