3444
Sök

Jämförelse mellan chip-företag + en massa svåra frågor

16 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#1
Hej alla!wink

Står inför ett vägskäl - river mitt tjocka barr lol- många udda tankar far i skalet mitt. Min T4:a fr år 2000 vill jag fortsätta att göra vassare. Har BSR:at den med Steg I och Opti-Flow; undrar om någon kan vara bussig o tipsa mig om hur jag ska gå vidare och "göra rätt"; m a o i vilken ordning jag ska fortsätta "modda" min ögonsten. Den är tokfin - går som klockan...smile

Har fått tips att främst kika på väghållning o bromsar - tips? Känner väl att det ibland blir halvsvettigt då jag får viss svårighet att hejda alla 1300 kg... Har nyligen satt in nya Volvo orig. ok framtill...
Nästa steg är att riva i spisen misstänker jag - ser som mål att ha bortåt 285-300 hk under huven... en dag... Ibland våndas jag då jag undrar om det överhuvudtaget är värt att lägga alla dessa pengarna på detta?? Håller grejorna - drivlina mm? - Iofs ser Pärlan helt ny ut - kan bara kort nämna att stationschefen på Mr. Cap i Bromma nämnde att han sällan sett en mer välhållen "veteran" - han  trodde inte sina ögon då jag körde in bilen till Cappen för 1:a gången... hmm

Ang. trimföretag: Tycker jag blev tokbra bemött på BSR i Jakan - Johan S verkar vara en supergubbe smile - har dock hört att BSR AB inte är sååååå bra på Steg II o III...? Rätt eller fel? Vilket annat företag skulle vara ett bra alternativ? TurboCenter i Tumba? Grejen är att jag vill inte att man ska enkelt kunna se på kärran att den är moddad; vissa små detaljer utgör redan idag en viss skillnad; vill inte strula med Bilprovningen resp. Farbror Pekka på vägkanten... roll

Tacksam om det är någon som tar sig tid att hjälpa mig på traven...

1960Jellan
T4 rules
Senast redigerat av 1960Jellan (12 februari 2009)

Cease the day!

4 823 Inlägg
12 februari 2009
#2
Väghållning tycker jag defenitivt du ska satsa på då dom är bra svajiga orginal även med sport chassi, jag hade köpt D2 coilovers ifrån Street Performance http://www.streetperformance-butik.se/S … tId=D2-V11 men det finns givetvis andra märken på andra ställen.

Tycker defenitivt du ska åka till Turbo Center Stockholm då dom kan sina saker, nästa steg blir väll att montera 3" dp med race eller sportkat och sen 2,5" eller 3" halvsats beroende på hur mycket du vill att det ska låta när du har gjort det så är det bara at byta programvaran till en som är anpassad för dom nya förutsättningarna.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Svartlistad
446 Inlägg
12 februari 2009
#3
jag rekomenderar turbo center för trevlig personal och kunniga som få tongue .....



Sök