2686
Sök

Besiktnings fråga

451 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Tja, var inne på besiktning och fick två tvåor för att mina lampor var felaktigt inställda, vi försökte ställa in på plats men tydligen så var mina lamphus trasiga ( vet att de var nått fel med dom )

Iallfall, fick nya av, och när jag var inne på verkstan igår för att ställa in hade jag problem med att ställa Dimljuset i rätt höjd, då jag försökte höja dimljuset höjdes sammtidigt halvljuset som resulterade att halvljuset bländade..

Nu står halvljuset i rätt läge men dimljuset lite LÄGRE,

Vad tror ni besiktningsmannen säger om detta, försökte ringa men fick aldrig kontakt me dom.

Bilen är en Golf 4, så som ni förstår är Dimljusen i huset tillsammans med halvljuset..

Tror ni dom klagar på lågt ställda dimljus, dom är absolut inte bländande nu? men dock efterkontroll så dom kanske förväntar sig rätt inställda, och inte för lågt inställda nu ?

89 Inlägg
13 februari 2009
för lågt inställda ska inte göra nått tongue

451 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Smedhult skrev:
kollar dom dimljus på bes? enda dom kollat för mej varje bes är halvljuset!

Tydligen, fast HON som besikta min bil tror jag var ny på jobbet så hon var lite kinkigare
Senast redigerat av JUSTer (13 februari 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 februari 2009
Smedhult skrev:
kollar dom dimljus på bes? enda dom kollat för mej varje bes är halvljuset!

Är de originalmonterade dimljus så kollas det.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

451 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
the_storm90 skrev:
för lågt inställda ska inte göra nått tongue

Hoppas jag också smile

Använder ALDRIG mina dimljus, kör med xenon konvertering iallafall och det räcker gott och väl
Senast redigerat av JUSTer (13 februari 2009)

Muttley
13 februari 2009
Mina kollades.

5 198 Inlägg
13 februari 2009
De ska kolla dom, fungerar dom så ska dom peka rätt
EDIT: finns det bak så ska kontrolllampa fungera
Senast redigerat av gamlingen (13 februari 2009)

529 Inlägg
13 februari 2009
Min har då gått igenom när dom har varit för lågt ställda. Ställde ner dom för att vara säker på att dom inte skulle blända och det var inga problem.

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

Sök