3246
Sök

Laga fälgen

Golfen
128 Inlägg
21 mars 2006
Trådstartare
Nu är de så att jag har råkat köra på en trottoar kant och fälgen har tagit lite skada. Hur går jag till väga de enbart några repor men man ser de liksom.De var en  I diot som svängde över på min fil sad  så jag rykte till och skrapa upp dom, så jävla less är man nu sad

MVh Dani

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
21 mars 2006
du kan testa o putsa o så och om det inte funkar så kan du ju svarva om dom...de borde funka...men jag e inte säker:$

Miklen
21 mars 2006
Lämna in den hos nån fälgfixare.. ja gjorde d me en rejält skrapad fälg efter att ha väjt för en lastbil.. kostade 1200kr.. men det betalade ju inte jag..
Senast redigerat av Miklen (21 mars 2006)

558 Inlägg
21 mars 2006
Börja med att få däcket avkrängt, kan din lokala däcknisse fixa oftast gratis.

Sen tar du fram en fil. Filar ner alla ojämnheter. fila även ut en bit på sidorna om skadan så det inte blir filat bara just där skadan är då detta syns väldigt tydligt annars.

Sen går du på med typ 80papper. Slipa nu BARA där du filat.
Då det är klarlackade banor på fälgarna.
Sen kör du finare papper. 120, sen 220, sen 400 sen avslutar du med 800Papper, då kan du slipa ut lite grann på klarlacken, inte mycket men lite,( du ser klarlackskanten efter du filat med filen)
Sen tar du fram Autosol burken/tuben som du köpte innan du började ihop med sandpappret. Annars finns ett mycket bra polermedel som heter POL. doch väldigt dyrt MEN bra.
Sen polerar du den slipade ytan NOGA, Polera ännu mera noggrant delen på klarlacken du slipade förut.

Efter detta så torkar du av allt med Thinner. då försvinner den riktiga glansen som var innan och glansen blir nästan samma som på resten av fälgen.

Om du har en fälg med Lackad kant.
Gör samma procedur, förutom att istället för polera så Thinner torka ordentligt, sen köpte du Fälgsilver i samma veva som du köpte slippapper.
Om du har special lackade fälgar får du fixa färgenummret och sen köpa den färgen.

OM det saknas en liten bit på kanten Köp Kemiskmetall funkar prima till detta då det inte blir nån belastning på fälgen på detta ställe.
Gör detta INNAN du lackar Fälgen

Åk sedan till din lokala Däcknisse igen och be han kränga på däcket igen FÖRSIKTIGT!!.
Sen be om en balansering.

Så där skrev Volvator på volvo 7/900 klubben och han jobbar med sånt där. Men bästa resultat blir väl att lämna in.
Senast redigerat av 744tic (21 mars 2006)

Nightmare racing
165 Inlägg
21 mars 2006
http://www.intera-sverige.se/
dom e duktiga och dit lämnar försäkringsbolagen skadade fälgar

Alltid retar det nån,
och just nu retar det dig.......

78 Inlägg
21 mars 2006
Har lämnat in 4 st fälgar med mycket kanstötar,hos fälgfixarna,dom tog 800 kr per fälg med lack.det är ju billigt tyckte jag:).

Sök