ja då var det dags att byta båda fjäderbenen.. de är kassa.. ska även svetsa om vattenpumpen bilder på det kommer... mycket ska frächas upp.. har även rivit bort AC:n som e totalt onödig ev plenium insug påväg
Mekat med bilen hela natten å letat var de läckte olja : ) fick rengöra allting.. sedan var det bara starta bilen å lägga sig under med lampan... Hittade efter ett tag var de kom ifrån.. ett litet litet hål på insidan av röret som går till (oljetryck-turbo-in) så fick byta ut det röret.. hade också konstiga vibrationer i bilen när ja kör i 50km/tim.. Var tryckrören som låg imot chassie å vibrerade..Nu är allt fixat å bilen går som en dröm.. kör med laddtryck på 1,7 bar.. Det som återstår nu är utsidan av bilen som ska fixas iordning. Bakluckan ska bytas ut...sidokjolarna ska garage-lackeras..Men nästa år blir det hellackering av bilen så den blir i utställnings-skick:).. nu får den se ut som en Sleeper ... Multimedia ska även fixas till nu i dagarna .. Over and out
skrev ett inlägg tidigare i tråden om att det verkade bli riktigt sjysst men nu måste jag säga att det blev as bra! ser riktigt bra ut. kika gärna in min sida där du hittar länk till min tråd
Tackar för alla komentarer jo den går som en dröm visst kommer laddet lite sen nu utan mappning men när kicken kommer så är det helt sinnes sjukt skicka också 1m långa lågor mellan växlarna imellanåt ... men som sagt mycket återstår
Nu Blir det nytt projekt då ja tröttnat på 940:n... Har haft min 740 länge nu å inget e skönare en 740 att åka brett med ... Så nu ska den göras iordning.. det är även ett toppex av 740 då den är nästan rostfri under å överallt... förutom lite lite i motorutrymmet.. Micket ska göras.. Inredningen som e såå tråkig i 740:n ska bytas ut till 940 ev 960 Bräda..Allt ska bli i toppskick var det tänkt
*Nytt elsystem *Nyinredning *Update på motor *Bmw 260 getraglåda *Hydralisk handbroms ?
Blir nog riktigt bra fattas bara en intercooler ... funderar på 940 lyktor fram.. eller ska jag ha kvar 740lyktor? kom med förslag.. 960 front blir det inte
Borttagna lister Ingen rost här inte !
Även här blir det rent blir nog ev ljudbygge här eller kanske en catchtank? lutar å ljud
Först satt det förgasarelsystem i.. sen bytte jag till b230F system o körde ett tag.. nu blir det b230FT system ...
Nu är det mesta borttaget nu ska det in med nytt blir svarta lister å halvskinn baksäte med evolution racing stolar fram
nu är det ganska tomt kanske blir en 960 bräda om jag hittar nått passande annars blir det 940bräda
Rosten som fanns är upplagad/svetsat.. fattas nu bara lite spackel primer å lackering allt ska se nytt ut
Ni som undrar vde det blir för motor så har ni svaret här .. men ska bli uppdate på detta:) kommer köra med en 19T turbo 1,5 i ladd å kkk27:an får ligga på hyllan ett tag .. ska också dit ett plenium insug å lite annat roligt ..
ser inte ut att vara mycket till bil men nästa vecka ska nya inredningen va plats + elsystemet om någon är intresserad av rödinredning är det bara höra av sig..ser helt nyt ut förutom de lilla på förarstolen ni ser på bilden..