3770
Sök

Köp av BMW Z3, för/nackdelar?

137 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Hej mina vänner,

Har gått o funderat på att införskaffa mig en BMW Z3, har då kollat lite på att importera in från Tyskland? Någon som har några erfarenheter av det?

T.ex. vad en omregistrering kostar, eller om det är några andra kostnader för att få hit den?

Sen om någon har några egna erfarenheter av Z3? Försäkring, bensinförbrukning, vad service kostar, kända fel, dyra reparationer? Några specifika årsmodeller man ska akta sig för? Har tänkt mig köpa en där runt 00-02 modellerna.

Tack på förhand.

//Hej

"Shackle-razzle-futzal-craz"

"Unloaded"
1 557 Inlägg
14 februari 2009
Har tyvärr noll erfarenhet av Z3, men nyfiken på vad för motorvariant du är ute efter? 2.8 eller kanske en M? Oavsett motor så tycker jag att du borde köra på en Coupé iaf, de är så jävla fräcka.

"When innovation meets passion!"

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
14 februari 2009
MORT skrev:
Hej mina vänner,

Har gått o funderat på att införskaffa mig en BMW Z3, har då kollat lite på att importera in från Tyskland? Någon som har några erfarenheter av det?

T.ex. vad en omregistrering kostar, eller om det är några andra kostnader för att få hit den?

Sen om någon har några egna erfarenheter av Z3? Försäkring, bensinförbrukning, vad service kostar, kända fel, dyra reparationer? Några specifika årsmodeller man ska akta sig för? Har tänkt mig köpa en där runt 00-02 modellerna.

Tack på förhand.

//Hej

Eftersom tyskland är eu land så är det inte mer än regbes, vanlig bes, 500:- i pappersarbete nån ansökningsblankett och trafikförsäkring och påställning i tyskland om du ska köra hem den. Ring till transportstyrelsen och säg att du vill ta hem en bil från tyskland så kan dom hjälpa dig ed allt.

Har tagit hem ett par nu och kostnaden för inregg i sverige ligger inte på mer än 2000:-

Mvh

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
14 februari 2009
Turbomatte skrev:
MORT skrev:
Hej mina vänner,

Tack på förhand.

//Hej

Eftersom tyskland är eu land så är det inte mer än regbes, vanlig bes, 500:- i pappersarbete nån ansökningsblankett och trafikförsäkring och påställning i tyskland om du ska köra hem den. Ring till transportstyrelsen och säg att du vill ta hem en bil från tyskland så kan dom hjälpa dig ed allt.

Har tagit hem ett par nu och kostnaden för inregg i sverige ligger inte på mer än 2000:-

Mvh

Edit: Se till att få orginal papprerna på bilen dvs ägarbevis och regestreringsbevis i orginal kopia. Kan va lite kinkigt annars.

z3 är förövrigt en riktigt rolig bil, har dock ingen vidare kunskap om dom men den verkar schysst, det är ju trotts allt en bmw.

137 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Får tacka så mycket för svaren. Har kollat mest på Z3 M modellerna, sen har jag inte riktigt bestämt mig om cab eller coupe. Coupemodellen verkar snäppet dyrare vad jag förstått.

Hur är det med suflett då? Är det någon idé alls ifall man får för sig att köra på vintern också? Man ser ju bilar med suflett på vintern också. Skulle nog hellre ha en hardtop faktiskt. Men verkar också lite dyrare, får kolla vidare tills man hittar ett exemplar. smile

Tack igen för svaren.

"Shackle-razzle-futzal-craz"

Sök