Har inte en aning om hur långt t5:an gått. Men jag skulle nog behålla den ändå. Vill du ha något annat så är det bättre att sälja t5:an först och sen köpa något annat.
vill du byta så gör det men ja hade behållt volvon
Men annars som sagt lyssna efter missljud från kamkedja. ska finnas full stämplad servicebok extra viktigt då dessa äldre saabar har problem med oilsludge tilltäppt vevhusventilation som kan leda till rasad motor.
Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Men han kanske vill ha en saab. Så ditt inlägg om att saab inte är vettigt kan du ju stoppa upp nån stanns.
945_turbo>> Om du ska byta så kolla så kolla efter ojleläckage och lyssna efter ojlud från kamkjedjan. Rätt vanliga fel på äldre 9-5or.
Känns som att man råkade klampa någon mycket känslig person på tårna.
Jag skulle aldrig byta till denna saab modell pga deras motorproblem. men det är klart är det någon som bytt olja mm när det borde bytas i stället för enligt saabs rekomendationer så kanske motorn håller ett tag till.
Senast redigerat av t5-r micke (14 februari 2009)
!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
Men han kanske vill ha en saab. Så ditt inlägg om att saab inte är vettigt kan du ju stoppa upp nån stanns.
945_turbo>> Om du ska byta så kolla så kolla efter ojleläckage och lyssna efter ojlud från kamkjedjan. Rätt vanliga fel på äldre 9-5or.
Känns som att man råkade klampa någon mycket känslig person på tårna.
Jag skulle aldrig byta till denna saab modell pga deras motorproblem. men det är klart är det någon som bytt olja mm när det borde bytas i stället för enligt saabs rekomendationer så kanske motorn håller ett tag till.
På en så pass gammal bil som ändå gått 19k så är mest troligt vevhusventilationen uppgraderad, och då ska det inte vara några större problem. Är ju inte så svårt att kolla heller.
Om du inte har något vettigare att skriva än det här så föreslår jag att du låter bli att skriva. Kom med något mer konstruktivt nästa gång tack.
gjort det med. sen ska väl en admin se till att regler efterföljs och föregå med gott exempel. dessutom vara opartisk i sina inlägg.
kopierat ur garagets regler
"• Var trevlig och respektera andras åsikter. • Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande. • Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!"
Senast redigerat av t5-r micke (14 februari 2009)
!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
Om du inte har något vettigare att skriva än det här så föreslår jag att du låter bli att skriva. Kom med något mer konstruktivt nästa gång tack.
gjort det med. sen ska väl en admin se till att regler efterföljs och föregå med gott exempel. dessutom vara opartisk i sina inlägg.
kopierat ur garagets regler
"• Var trevlig och respektera andras åsikter. • Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande. • Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!"
Då det är en -98a 9-5a så är troligtvis vevhusventilationen redan uppgraderad och då är det inga problem..
Sen är det ju en smaksak om du ska byta eller ej! själv hade jag kollat på hur fräsch min egna bil är och sedan tittat på han som vill byta hur fräsch den är, liksom har du ingen rost och han har rostiga dörrar och din är ganska fin men han har endel repor och lite småbulor så...
jag är hel nöjd me min i alla fall =)och den har gått 22 snart 23 men jag bytte vevhuset på min då den inte var uppgraderad men är ju inte alla som hadde det problemet heller. men lika bra att kolla om den är bytt annars så kan man ju bytta den själv. men som sagt lyssana efter skramel och annat kolla även rost.
men som sagt alla säger olika gör som du själv tycker. lycka till=)
Skulle lät byta, har en 9-5 V6 nu som vinterbil. Hur skön som helst och går som en klocka! Fullutrustad med helskinn, elstolar..
Åker äckligt mycket bättre än i en 855:a.
Är det den med V6 och turbo? Jubileumsmodellen? Träffade en kompis lumparpolare i somras, när vi skulle på fest, och han körde en V6 med turbo. Tror det var 210hk i den, men jag blev inte så imponerad...
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Skulle lät byta, har en 9-5 V6 nu som vinterbil. Hur skön som helst och går som en klocka! Fullutrustad med helskinn, elstolar..
Åker äckligt mycket bättre än i en 855:a.
Är det den med V6 och turbo? Jubileumsmodellen? Träffade en kompis lumparpolare i somras, när vi skulle på fest, och han körde en V6 med turbo. Tror det var 210hk i den, men jag blev inte så imponerad...
Om jag är helt ute och cyklar, vilket jag säkert är; så är V6 Turbon bara Turbomatad på ena cylinderbanken? men jag kan ha helt jävla fel ;D vore onekligen skumt.
Om du inte har något vettigare att skriva än det här så föreslår jag att du låter bli att skriva. Kom med något mer konstruktivt nästa gång tack.
gjort det med. sen ska väl en admin se till att regler efterföljs och föregå med gott exempel. dessutom vara opartisk i sina inlägg.
kopierat ur garagets regler
"• Var trevlig och respektera andras åsikter. • Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande. • Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!"
och jag skulle aldrig byta till en opel, folk har olika smak å hans faller uppenbarligen mellan saab och volvo, nu ville väll han veta för/nackdelar med båda bilmodellerna samt vilken som är mest praktiskt för vissa ändamål osv osv osv...
frågar du i någon tråd efter vilken du skulle köpa (omega /vectra ex) så skulle väll inte ja säga, köp en golf, mkt bättre... respektera hans önskningar...