Hehe, jo blev som sagt det. Lagt ut projektet på andra sidor och hade glömt bort det här tills jag fick ett mejl att någon hade komenterat. Blev då till att fullfölja tråden här också
Tack Vad vill du ha bild på Inte reggad än, blir som ombyggt fordon som min gamla mk2 vr6,a
Det jag har kvar att göra på bilen är: *Skaffa nya kofångare 90,ans bak å fram se lacka dom. *Bygga klart stolsunderredena *Fixa tutan *Sidostöttorna *Framvagnsinställning *Sfro/Regbesiktiga^
Mera bilder mera information! detta är intressant! Roligare än alla andra projekt där dem i stortsätt skickar iväg bilarna och inte gör någonting själv utan att ta massa bilder..
Tack Ja vad ska jag berätta, kan få precis vilken information du vill Har tagit 88,a bilder men har väll lagt upp dom jag tyckte skildrade det bäst men är det något speciellt du vill se kan vi nog fixa kort på det
Håller med dig fullt ut. Tråkigt när folk lämnar bort sina bilar och får tillbaka dom som ett lyxpaket bara för dom har pengar, vem är det som ska ha responsen för bygget då? Brukar inte ge sådana ägare någon respons även om det kan vara intressant att kolla i bilen så är det firman som byggt den som ska ha kreddit. Man vet ju att hadde man haft gott om cash kunde man ju få en näst intill exakt likadan bil utan att behöva kämpa. Trist
Måste lägga upp en jämförelsebild på min förra bil och denna, myser när jag ser mitt motorrum lite grann
Fan avd roligt!! Hur mycket är det att göra för en SFRObes? Hur mycket måste man bygga om för ombyggt fordon? Och VR6mmotorn ligger inom ramen för effekt på mk2? det är ett fantastiskt bygge!! Mvh/Mats
Tack alla Ja denna motorn kommer bli så när som original för utom chip, extraktor, filter och lite annat trams Som sagt, bygger på en motor vid sidan av som eventuellt ska i till nästa sommar. Blir en 2,8 med je-kolvar, stakar, och turbomatad
Ja du, sfro vill man ska byta motor/låda, framvagn, bakvagn, bromssystem, tank etc för att det ska klassas som ombyggt.
Japp den motorn ligger innanför ramen, för mig jag räkna någon stans att du kan ha upp till typ 204hk eller något sådant men motorn ska ju vara original
Hehe, jo jobb är det en del, men samtidigt är det roligt Själva sfro-besiktningen är ju inte så svår i sig, bekymmret känns ju vara det att man ska få komponenter och bil att funka ihop och tilltala besiktningmannen, samt bestämma till vilken grad bygget ska tillfalla (ombyggt fordon) (amatörbyggt fordon) och i nästa skede och i nästa skede ändra komponenterna som behövs till den klass man valt, men finns ju böcker att köpa om detta
Sen ringer man den sfro-gubbe som ligger närmst till hand, går igenom bygget med honom, han testar den, sågar eller godkänner den sen ringer man bilbesiktningen så får dom besiktiga fordonet och skriva in i sina papper det som är bytt (regbesiktning) Sen är det klart
fy fan vad roligt!! Det är otroligt tufft av dig att ge dig in i detta! Måste vara skönt att ändra massa saker och veta att det kommer gå genom besiktningen, Nej jag är otroligt imponerad av dig, En dag skulle jag med vilja ge mig in på ett sånt här project!