3474
Sök

Köra med böjd vevstake?

Kyltekniker
166 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Hejsan, har bytt till nya fina vevlager idag men en stake var lite böjd. Min fråga är om man kan köra på låga varv med bilen utan större komplikationer? Köra väldigt försiktigt utan att ladda osv. Jag undrar också om en böjd vevstake gör missljud. Den låter precis samma som innan lagrerna byttes.

Uppskattar svar // Emil
Senast redigerat av bemve (15 februari 2009)

bonntrimmare
655 Inlägg
15 februari 2009
vrf chansa? tongue

136 Inlägg
15 februari 2009
går gör det väll men det är inget att rekomendera , varför inte byta när du ändå har isär det ?

Reservdansk
6 271 Inlägg
15 februari 2009
bemve skrev:
Hejsan, har bytt till nya fina vevlager idag men en stake var lite böjd. Min fråga är om man kan köra på låga varv med bilen utan större komplikationer? Köra väldigt försiktigt utan att ladda osv. Jag undrar också om en böjd vevstake gör missljud. Den låter precis samma som innan lagrerna byttes.

Uppskattar svar // Emil

Skulle du gå med brutet ben, även om du bara går väldigt långsamt, utan att springa? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

136 Inlägg
15 februari 2009
TurbOla skrev:
bemve skrev:

Uppskattar svar // Emil

Skulle du gå med brutet ben, även om du bara går väldigt långsamt, utan att springa? wink

bra exempel där wink

Kyltekniker
166 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Olsson__ skrev:
går gör det väll men det är inget att rekomendera , varför inte byta när du ändå har isär det ?

lite störe ingrepp att byta staken jämfört med lagrena.

Kyltekniker
166 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
bemve skrev:

Uppskattar svar // Emil

Skulle du gå med brutet ben, även om du bara går väldigt långsamt, utan att springa? ;)

synd att det inte finns kryckor för motorn då

staken ska bytas till helgen, men måste komma till jobbet på något vis. buss vägrar jag åka :)
Senast redigerat av bemve (15 februari 2009)

Reservdansk
6 271 Inlägg
15 februari 2009
bemve skrev:
TurbOla skrev:
bemve skrev:

Uppskattar svar // Emil

synd att det inte finns kryckor för motorn då

staken ska bytas till helgen, men måste komma till jobbet på något vis. buss vägrar jag åka smile

Om man skulle gjort med motorer som med djur, så skulle någon gett din motor ett nådaskott. wink
Begagnade originalvevstakar kostar inte många hundralappar.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

136 Inlägg
15 februari 2009
bemve skrev:
Olsson__ skrev:

lite störe ingrepp att byta staken jämfört med lagrena.

sant ,men det är fortfarande inte värt o chansa !

Kyltekniker
166 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Okej, nu har jag hört eran åsikt smile

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
15 februari 2009
Chansar du så får du nog åka bussen iallafall.

Sök