Jävligt offtopic, men tycker ändå det passar bra under efterlyst. Moderator får flytta till offtopic om det känns bättre
Så här i vintermörkret så blir det
ju en o annan film för att fördriva tid.
Men problemet jag har är att jag har flera filmer i huvudet som jag sett, men jag saknar titel på filmerna/serien, så där tänkte jag att ni andra skulle kanske kunna ta en titt på min beskrivning utifrån det jag minns och kanske kunna säga vilken film det är jag söker.
Film nr 1: Amerikansk, skulle kunna gissa på mitten av 90-tal.
En hel stad blir invarderad av skallerormar, dom är överallt, vet att dom frammåt slutet i filmen lokaliserar ormarnas bo i en typ jordkällare och därefter spränger hela jordkällaren.
Minns att den var fruktansvärt bra, men vad heter den ???
Film nr 2: Amerikansk, sent 80 alternativt 90 tal skulle jag gissa på.
Utspelar sig i någon Westernstad, Befolkningen i den lilla byn slåss mot ett underjordiskt monster (typ orm?) som håller på att utplåna byn. Har svaga minnen av att ett gift par låst in sig i en rejäl skyddsbunker med gigantiskt vapenförråd där dom senare skuter på det udnerjordiska monstret.
Vad heter den filmen?
Samt Serie:
Norsk.
Gick på svensk tv för ett år eller två sedan om en flicka som försvinner spårlöst och polis /allmänhet letar efter henne, visar sig i slutet vara flickans kusin som kört ihjäl henne eller nått i den stilen. samma kusin följer med sin kompis till danmark för att köpa droger, under denna resa kastar han även kompisen över bord från färjan.
Någon som har en aning?
Stort tack!