3414
Sök

Undvika obalans i kardan?

34 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
#1
Tjenare. Har precis tryckt i en m47 låda från en m46 i min 740. Odn var trasig så det blev billigast såhär. Eftersom jag då behövde en längre kardan köpte jag en främre för nån hundring.

Nu till mitt problem. Hur ska jag lyckas för att inte få obalans? Kan ju inte sätta den på samma sätt som den setat innan eftersom halva min kardan är från bilen orginal, och den främre från en annan bil.

Gjorde jag bort mig nu när jag köpte endast främre delen? big_smile

/Johan
Senast redigerat av Joper (16 februari 2009)


OpelFredrik
16 februari 2009
#2
Finns juh inte så många sätt att sätta den på så prova dig fram! tongue

//Fredrik

34 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
#3
Är iofs ett alternativ smile Lite segt dock. Men den kan alltså hamna i balans? Dom behöver inte balanseras tillsammans så att säga?


Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
16 februari 2009
#4
Orginal så är dom väl balanserade ihop ! Så har du tur funkar det .

Schipperke rules !

12 086 Inlägg
16 februari 2009
#5
Balanseringen sitter väl radiellt.. inte på längden tongue

Försöker iaf
1 998 Inlägg
16 februari 2009
#6
Hade en jävla obalans i bmwn. Prövade å vrida några splines. Tröttnade till slut å hämta en annan i källarn. Funkar klockrent nu tongue

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

34 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
#7
Måste haft ett jävla flyt, inte en vibration!


3 259 Inlägg
19 februari 2009
#8
OpelFredrik skrev:
Finns juh inte så många sätt att sätta den på så prova dig fram! tongue

//Fredrik

Inte så många sätt? räcknar man lite snabbt så är det nog runt 10-20 olika sätt den kan sitta på... Tillräckligt för att en annan skulle tröttna o skruva upp o ner en kardan iaf!smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976


Sök