Apocalypse Now, Der Untergang, Full Metal Jacket, Letters from Iwo Jima, Rescue Dawn, Saving Private Ryan, The Pianist och Tropical Thunder var dom jag hittade i min lista. Grymt bra filmer allihop! Dock är ju The Pianist kanske inte direkt en krigsfilm, fast det handlar ju iaf om en stackars jude under ww2. Och Der Untergang är väl kanske inte heller krigsfilm, fast det är en del bomber o granater ändå för det handlar ju om herr Hitler. Och så såklart Tropical Thunder är ju en komedi, men dom krigar ju! Vidare har jag en "Die Fälscher" i min lista som tydligen ska vara grymt bra men jag inte själv sett än.
Krigsfilmer är ju iaf gosigt, för dom mullrar sååå skönt i subben.
Defiance? Kanske inte så mycket krigsfilm, men ändå. Handlar om bröderna Bielski som räddar en massa judar och bor i skogen med dessa. Det är tvungna att fly från nazisterna.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Rädda Meniga Ryan är ju helt klart bästa som gjorts enligt mig.
Enemy at the Gates är riktigt bra också.
Jarhead är INTE att rekommendera. Inte det minsta action alls i den, mycket besviken.
Sen har vi ju den om vietnam som jag inte kommer ihåg vad den heter, när dom ska driva ut dom ur bergen , och flyger in med Helekoptrar.. Hrm.. Acolaupsy... Now.. Något.. Hmm