3342
Sök

"Eftersnack" EvolutionGarage 24 timmars bygge. Nu med LIVEKAMERA

Os Difuntos
1 822 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Nu på LÖRDAG kl 09.00 smäller det då skall EvolutionGarage bygga en filmbil på 24 timmar. Filmbil säger ni?? japp säger vi!!. Vi kommer ta en risig PT-Cruiser 01a och bygga om helt å hållet allt ifrån inredning till kamerastativ på dom mest fantastiska platserna på en bil ni kan tänka er. Vi har fått en hel del sponsorer som vill vara med under detta projektet. Vilka dom är redovisas senare under veckan.
Hela bygget kommer livebloggas i denna tråden från start till mål. Bilen kommer att cirkulera upp i Jönköping under Elmia helgen så var inte rädd för att komma fram å fram och prata lite med oss. Vem vet det kanske är du som kommer vara med på nästa Evolution-film.
Vad som kommer göras med bilen redovisas imorgon kväll. Men lita på mig när jag säger att den inte kommer likna nått annat ni sett, Eller jo kanske i nått gammalt A-teams avsnitt big_smile

Vi på EvolutionGarage hoppas ni kommer följa detta 24 timmars maraton och få många skratt under tiden.

MVH EvolutionGarage

LIVEKAMERA LÄNK http://www.justin.tv/evolutiongarage
Senast redigerat av baca (22 februari 2009)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

1 142 Inlägg
17 februari 2009
måste följas!! chips och cola imorgon:P

Os Difuntos
1 822 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
snoddas skrev:

Hur mkt chips å cola ska du köpa om du skall börja följa tråden redan imorgon? big_smile

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
17 februari 2009
Illa att man ska bort imorrn >.< hade varit kul o se annars smile

Lycka till med allt!

744 Inlägg
17 februari 2009
kan  bli skoj att följas  hehe tongue

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Grymmt coolt tongue alla komemr ju känna i gen bilen på elmia i vilketfall tongue Önskar er lycka till big_smile

Mvh O.Frankeståhl

1 142 Inlägg
17 februari 2009
baca skrev:
snoddas skrev:

Hur mkt chips å cola ska du köpa om du skall börja följa tråden redan imorgon? big_smile

Tillräckligt för att lägga på mig några kilo:P annars går ja över till nudlar och vatten om de andra tar slut:P

Evolution Garage
1 299 Inlägg
17 februari 2009
haha undrar va de e för pt som ska byggas om? Låter spännande, ska följas!

Sky´s the limit...

Truckdriver
258 Inlägg
17 februari 2009
JDMy00 skrev:
Illa att man ska bort imorrn >.< hade varit kul o se annars smile

Lycka till med allt!

Dom ska inte börja bygga bilen förrän på lördag klockan 9. Så du hinner nog hem innan dom börjar.

baca skrev:
Nu på LÖRDAG kl 09.00 smäller det då skall EvolutionGarage bygga en filmbil på 24 timmar.

LYCKA TILL. Ska bli spännande att se resultatet.

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
17 februari 2009
A-Team... Wooohooo big_smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 142 Inlägg
17 februari 2009
vad alla är kinkiga........ man måste ju börja förbereda redan imorgon.... hur gör ni igentligen när ni ska på fest.... klart man börjar förfesta några dar innan:D

R1 driver!
5 128 Inlägg
17 februari 2009
Oh, verkar intressant! Får hålla ögonen öppna smile

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
17 februari 2009
de ska bli kul att följa

Nissan Silvia

Driver
2 111 Inlägg
17 februari 2009
Kul initiativ smile! Ska bli intressant o se vad ni gör av bilen, dom är ju inte så vackra orig tongue.!

Lycka till smile!
Senast redigerat av Janken (17 februari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
18 februari 2009
haha jädra galningar! Får önska lycka till och hoppas att man kan följa någon timme iaf smile

Rock'n Roll

Street racer och galen Lärling :)
163 Inlägg
18 februari 2009
jahapp då va lördan räddad ha ha kommer va här å glo något bakis men man kan ju inte missa detta lycka till grabbar!!!

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last

Os Difuntos
1 822 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Så nu går vi igenom vad det är som kommer göras under 24 timmar. Med tanke på att bilen måste kunna åka på bana måste vi byta ut lite slitdelar och dylikt. Så nu kör vi listan rakt upp å ner big_smile

Nedre motorfäste bytas, Hjullager fram (båda sidor), Mappsensor, Alla vätskor skall bytas, Fälgar och däck, Inredningen skall göras om och lackas, Kamerastativ i bagagen, Bakvänd stol skall bultas fast i golvet, 8 st nya kamerafästen skall tillverkas och monteras, Upphängning till kamerariggen, Dekor över hela bilen, Nya fjädrar runt om, Luftfilter, Ny kabeldragning till hela bilen, Montering av externa ljuskällor runt om bilen,

Har säkert glömmt en massa saker som kommer göras (tappat bort fusklappen) men listan kommer fyllas i när jag kommer på vad det är vi missat.

Hoppas ni följer detta roliga projekt nu på lördag MVH Evolution Garage

Medlem 34530
908 Inlägg
19 februari 2009
TwinsBilOchPlat skrev:
blir nice deta när ska ni börja ???????

om du läser första inlägget, så står det att de börjar kl. 09.00 på lördag wink

tyvärr är inte helelr jag hemma i helgen så jag kan följa detta intressanta bygge. Men förhoppningsvis får man kolla på det i efterhand och även se den live på elmia big_smile

Kul ide att bara göra det på 24h eller ren galenskap cool, kommer Paintworx lacka bilen?

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

3 714 Inlägg
19 februari 2009
Skit att man inte är hemma då....
ska ju ut och åka is me polarna då men kommer att kolla så fort man kommer hem smile
samt kanske se den live på elmia någonstans

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Sök