3497
Sök

Behöver råd angående bil som inte är överförd på nya ägaren!

67 Inlägg
19 februari 2009
ta en kopia på papprena när ni köper/säljer så har ni nåt att gå på ifall den andra inte postar något.
Hoppas det löser sig för din del =/

1 562 Inlägg
19 februari 2009
kanske du ska testa å ringa vägverket oxå kan vara lättare att formulera sig då istället för via mail.

2 118 Inlägg
19 februari 2009
beställ hem nya papper, sen ställer du av. om han då kör bilen i trafik och blir stoppad får väl han (föraren) skiten för att han kör avställd bil ?

D.i.l.l.i.g.a.f

Blyfot
829 Inlägg
19 februari 2009
om du får tag på hans uppgifter så kan du beställa ett ntt papper fylla i och skicka in då får han uppmaning ifrån vv att skriva på ett papper

"bara en mor kan älska en sån son"

566 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Bilen var avställd när jag sålde den..och är fortfarande avställd som tur är.

Ringde vägverket i dag. Dom sa att det gick inte anmäla bilen stulen eftersom jag sålt den. Men dom tyckte att jag skulle vänta ett "tag" om han hörde av sig till mig elr vägverket. Gjorde han inte det så kunde jag ansöka om att vägverket tar ur den ur registret. Så får det bli. En sak är säker..jag skickar inte med framtida köpare regg pappren en gång till. Kan bli dyrt. Säljarens ansvar!

Tack för alla svar..

Saaboholic
3 129 Inlägg
19 februari 2009
Bästa är väl egentligen att man är med när köparen/säljaren lägger det på lådan så båda kan känna sig säkra, på det viset vet man ju att ingen kan göra varken det ena eller det andra.
Senast redigerat av hedley (19 februari 2009)

"Liberty of thought is the life of the soul"

Sök