Eberlund skrev:
Det jag vill ha fram är vad och hur vaxet används.
ofta är det så att olika vaxer har olika egenskaper.
Själv använder jag Autosmarts Platinumvax.
Personligen tycker jag den har tre riktigt bra fördelar.
1. Vatten och skit har inte en changs att bita fast. Vatten som man spolar på lacken bara rinner av bilen.
2. Grym lyster och glans.
3. Väldigt lätt att arbeta med. Kan lägga på hela bilen och sen torkas av eftersom det inte finns någon risk att den bränner fast.
Nackdelen jag ser med det vaxet är att hållbarheten är ca 2 månader. Men i mitt fall passar det utmärkt. Jag vaxar bilen ofta vilket fall som helt för att alltid upprätthålla den maximala glansen på utställningar.
Detta är ett perfekt vax på en utställningsbil men kanske inte på en tjänstebil som rullar dag ut och dag in.
Så om man undrar vad som är det bästa vaxet så ska man nog fråga sig själv vad man vill ha ut av vaxet.
Som exempel så tycker vissa att ett vax som pärlar vattnet är grymt bra. Medans jag hatar vaxer som pärlar och föredrar vaxer som ser till att vattnet inte kan bita fast och rinner av.
Finns antagligen lika många "bästa vaxet" som det finns bilentuseaster. Därför har jag svårt att fatta hur vissa kan sitta och säga att det ena vaxet är så mycket bättre än det andra.