3305
Sök

Audi A3 Vs. VW Golf

huh?
10 427 Inlägg
19 februari 2009
Pikey skrev:
Audin ser ju likadan ut som alla andra, visserligen är ju inte R32 något uppmärksammhetsmonster heller.

Halvt off topic:

http://upload.moldova.org/auto/Seat/Seat_Leon_Cupra_01.jpg

Seat Leon Cupra, 2,0 TFSI-motor på ~240hk?
Sticker ju ut lite om inte annat. Men är väl mer som en GTI-bil iofs.

4 586 Inlägg
20 februari 2009
har du som trådskapare testat några av bilarna du är sugen på?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 februari 2009
Enligt AMS begagnattest av R32an så jämförs den kort med A3 med samma motor och det som skiljer mest är designen, mer anonym på Audi, mer komfort än race än Golfen, beror alltså på vilken sorts bil du vill ha, och diskretare motorljud.
I övrigt så fick A3an mycket bättre betyg av ägarna totalt sett. Framförallt verkstäder och ljudnivån va bättre.

PKW
115 Inlägg
20 februari 2009
Jag står inför samma dilemma som trådskaparen förutom skadan,, provkört Audi A3 o Golf 5 GTI (Vet inte om det är ngn skillnad på den o r32) men jag skulle valt Audin känns lite mer lyx,  jag ska nog välja A3n för jag har alltid gillat Audi i allmänhet..

46 Inlägg
20 februari 2009
steifan skrev:
Tycker nästan A3:an ser lite 'slak' ut utseendemässigt, men Golfen är väl inte direkt supersnygg heller.
Men tex R32:ans blåa kulör tillsammans med de kromade detaljerna ser stiligt ut.

Jag skulle nog valt Golfen i slutändan pga utseendet, dom har ju tom tuffare rattar än A3:an.

http://195.149.144.149/images/47/4712021028.jpg

http://195.149.144.149/images/63/6319789782.jpg

Golfen ger ju sportigast intryck spontant smile

sant faktiskt... golfen ser finare ut smile men varför inte en golf gti 2.0tfsi? rak4a, chip trim o du har 248 hk, o runt 380 nm.. men då e dem framhjulsdrivna i detta fall sad ur mitt perspektiv hade jag antingen satsat på en golf gti i den klassen eller audi a4 b7 2.0tfsi quattro, som slår gti och a3an både exteriört och interiört smile

Audi A4 Projekt ;)

337 Inlägg
20 februari 2009
R32:an har ett motorljud du ALDRIG kommer tröttna på!!!!!
Många säger att Ctr:ena låter gott, men dom har aldrig hört en Golf R32 big_smile
(Trodde ni aldrig ni skulle få höra från en Hondaförare va?)

52 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
jorre83 skrev:
har du som trådskapare testat några av bilarna du är sugen på?

nej det har jag tyvärr inte därför jag vill höra tips om allt! köregenskaper mm. smile

52 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Och utseendet går ju alltid att fixa elr hur? :o lite extra plast och fälgar gör ju helheten visserligen behövs inte det på golfen tycker jag.. men A3an kan behöva en liten extra kick utvändigt, och tipsen på större bilar såsom A4an, i mitt fall vill ja ha en liten bil.. bor i stan och vill ha lätt med parkeringar.
visst A4an kan man ju få in en pall med vodka känns det som, men ja tycker inte det verkar nödvändigt smile

337 Inlägg
20 februari 2009
Civic Type-r? smile

52 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
en har jag också varit sugen på! automat?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 februari 2009
FuckMeTwice skrev:
ja kanske hade fel angående rak 4 på Audi's 3.2! men dom mindre motorerna är raka, det är iaf vad jag har fått för mig tongue

Vinkel rak motor är det...VR-motor helt enkelt vw bestämde bara att sätta V6 på 24v VR-6 för inte blanda ihop dom med gammla 12v...

DSG + Golfen tycker jag är det självklara valet...

1 853 Inlägg
20 februari 2009
Eiiiiik skrev:
R32:an har ett motorljud du ALDRIG kommer tröttna på!!!!!
Många säger att Ctr:ena låter gott, men dom har aldrig hört en Golf R32 big_smile
(Trodde ni aldrig ni skulle få höra från en Hondaförare va?)

hehe nä det trodde jag inte wink

men du har helt rätt ljudet på R32:an är av en klass för sig.

1 488 Inlägg
20 februari 2009
Många kompisar tycker deras bilar med sportsystem inte är roliga längre efter de hört min smile Ljudet är unikt och du blir ensam om det.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 februari 2009
TS, du skriver att du tycker om att leka. Är det inte roligare med bakhjulsdrift då? Tycker i alla fall du ska titta på Bmw 130i också.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

German Engineering
9 083 Inlägg
20 februari 2009
Jag skulle självklart välja R32:an wink Kanske en vacker dag jag äger en sån bil big_smile Den har precis allt och det är min drömbil big_smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

52 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
TS, du skriver att du tycker om att leka. Är det inte roligare med bakhjulsdrift då? Tycker i alla fall du ska titta på Bmw 130i också.

jo absolut är bakhjulsdrivet bästa leken, men ja vill kunna leka sommar, höst, vinter och vår.. och framför allt slicka kurvor, utan att tappa fart tongue hah nä men 4wd är absolut roligast att köra för det funkar perfekt året om så ja hade tänkt leka med 4wd smile

58 Inlägg
21 februari 2009
Nya Audi S3 slår båda på fingarna och mycket bil för pengarna. Annars så är jag väldigt tänd på Audi TT RS med trubo femma måste ju låta som en dröm.

Den som har mest prylar när han dör, VINNER!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 februari 2009
VWs DSG låda är absolut topp, så en R32a eller en Audi S3 (S-tronic va?) är nog vad du ska ha

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

228 Inlägg
21 februari 2009
En stor del av bilägandet är mycke ekonomi också! Du kanske skulle tänka på de! En bil med V6 låter trevligt med desto mindre kul att tanka och betala försäkring. Själv valde jag mellan en R32 och GTI. Visst R32 låter förbannat skönt och de är behändigt med fyrhjulsdrift! Men när jag satte mig bakom ratten på GTI´n så hade jag mycke roligare! Sen när jag chippade den så går den bättre än R32 också..
Det bästa vore en R32 med GTI motor:)

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com

52 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
VWs DSG låda är absolut topp, så en R32a eller en Audi S3 (S-tronic va?) är nog vad du ska ha

Audi S3 är Audi's Sport modell 3 med tiptronic växellåda tongue
har inte cash till en S modell, A3an har också tiptronic wink

Det riktar mot en Golf gott folk! mindre fix på utsidan och som sagt sportigare invändigt smile

Sök