qpon skrev:
all respekt till dig som orkar återuppliva ett gammalt lik
Något ska man göra
varför inte göra detta istället för att vara ute och supa bort hjärncellerna som många av mina kompisar gör. Näpp, känns vettigare att göra något konstruktivt.
Tackar för komplimangen
alexxe skrev:
Du verkar ha endel att göra, vad ska de bli av bilen efter renoveringens gång? retro bygge med moderna delar i eller en renoverad klassiker?
Bra fråga, till en början så blir det att göra den körduglig med den motorn som sitter i osv. Eftersom det är så pass mkt metallarbete som det är så vill jag inte riktigt spåna över vad jag skulle vilja göra mer med den än att just "fixa" den, som man säger.
Men om man nu skulle ta och spåna lite för alla er som läser. Förhoppningen är att sätta i en B230 Tic motor. Och en tätstegad låda från sellholms. Coilover convertering från Techno Toy Tuning (mestadels delar från AE86) . Wilwood-Ok på 290mm's skivor. Och en riktig bakända med Watt-länk är ett måste, vilket innebär att bladfjädrarna ryker all världens väg
.
Vad beträffar det estetiska, så ska den lackas i en mörk gråmetallic och ha väldigt svagt tonade svarta racingstripes (inget vulgärt alltså) med blå pinstripe.
Intreören blir omgord, ska då klä om stolar och soffan där bak åker ut och ersätts med en högtalarvägg. Samt instrument panelen kommer att göras om från scratch i glasfiber.
Det var typ det. Kommer ju inte ha möjlighet att göra allt på en gång. så jag gör karossen helt 100. Sen kommer resten.
Låter bra ? eller är jag helt gaalen.
.