Kom på att du frågade lite frågor med, så tänkte försöka besvara dom på 9-5.
v70 har jag faktiskt ingen aning om, har aldrig ägt en själv. Har dock en kompis som jobbar
som taxichaffis och har haft ett par v70's. Han säger att reservdelarna är sjukt dyra, men som sagt
är det bara nått jag hört och vet inte hur det ligger till gentemot andra märken/modeller.
Iaf. I mitt tycke är 9-5 en bil med ganska mycket körglädje, man sitter bra, dom går mjukt och fint och har hyffsat med pulver för en bruksbil, och är relativt enkelt och billigt att få sig ännu mer hk!
Kvaliteten tror jag ärligt talat ligger rätt lika på båda bilarna.
Ägarkostnaderna är bra, billiga att försäkra. Och tror det mesta ligger ganska likt v70n även här!
(Vet ju som sagt inte hur det är med reservdelar)
Sen som sidnotering tror jag inte det hjälper honom att folk som hatar saab eller volvo övht svarar här.
Personligen kan jag inte säga att den ena bilen är bättre än den andra, just för att jag har inte haft båda.
Har aldrig ägt en v70, men det är klart en bil jag skulle kunna tänka mig, fast jag tycker 9-5an är snyggare! Och fortfarande tror jag inte du kommer få några vettiga svar här som verkligen pekar dig åt ett håll, så jag tycker du ska fara runt och testa bilarna! I slutändan är det ju vad man trivs med själv som räknas