kolla så det är riktigt kontakt där då. men den ska ju starta även om lmm e trasig men ska gå skit iof.
Nya sådana kostar ju en del, men finns antagligen begnagade.
Den ser fin ut i kontaktytor och så, något mer jag kan felsöka?
Det hela började med att jag precis hade parkerat, skulle dra igång bilen igen... men den ville inte starta lät typ som en iskall 2taktare. Men efter att den stått en-två timmar gick den igen. (skall tillägga att det var -8 grader när det hände)
Men redan nästa dag så krånglade den på samma sätt igen, men gick inte igång alls.
absolut bara till o gå igenom allt.. läsa koder. radera dom. försöka igen o kolla om de finns nya osv.. sen gå igenom alla givare,sladdar osv.. kan va nåt litet bara.. eller så kan de va värsta grejorna också.. de vet man aldrig.. lycka till!!
hejsan jag har en liten fråga till er grabbar det är så här att jag har köpt en volvo 855se 95 och ibland har den start problem vill inte starta eller så sen helt plötsligt funkar den nu funderar jag på kamaxel givaren vart siter den någonstans och kan man brygga över den och se om det är den som jävlas eller vad tror ni det kan var tacksam för svar mvh daniel
hejsan jag har en liten fråga till er grabbar det är så här att jag har köpt en volvo 855se 95 och ibland har den start problem vill inte starta eller så sen helt plötsligt funkar den nu funderar jag på kamaxel givaren vart siter den någonstans och kan man brygga över den och se om det är den som jävlas eller vad tror ni det kan var tacksam för svar mvh daniel
Kan mycket väl vara den som det är fel på. Den sitter på avgaskammen. Brygga över? det sitter en bländare ( halvmåne) innanför givaren som gör att den får signal.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Hej jag har en köpt en volvo 855 glt och när jag köpte sa han som sålde den att jag skulle byta luftmassmätare. Så jag köpte en ny från tyskland med samma boschnummer men det går ännu sämre än den gamla . när jag kollade på felkoder kom det felkod 1-2-1 som var luftflödesmätare eller -krets. Kan ni hjälpa mig jag vet i fan vad det kan var.