3471
Sök

850 startar inte, felkod 121, Vad göra?

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Hej hej

850n vägrar starta och den ger felkod A2 121 (Luftmassmätarsignal saknas eller är felaktig)

Vad göra?
Senast redigerat av Abbee (21 februari 2009)

Catch the moment, soon It'll be over

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 februari 2009
kanske byta lmm kanske?

310 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
kanske byta lmm kanske?

Verkar inte bättre.

Fotograf
1 319 Inlägg
21 februari 2009
kolla så det är riktigt kontakt där då. men den ska ju starta även om lmm e trasig men ska gå skit iof.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 februari 2009
precis, testa o spruta in kontaktspray i kontakten, o hoppas att de funkar!

310 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
fredda_king skrev:
kolla så det är riktigt kontakt där då. men den ska ju starta även om lmm e trasig men ska gå skit iof.

Nya sådana kostar ju en del, men finns antagligen begnagade.

Den ser fin ut i kontaktytor och så, något mer jag kan felsöka?

Det hela började med att jag precis hade parkerat, skulle dra igång bilen igen... men den ville inte starta lät typ som en iskall 2taktare. Men efter att den stått en-två timmar gick den igen. (skall tillägga att det var -8 grader när det hände)

Men redan nästa dag så krånglade den på samma sätt igen, men gick inte igång alls.

Får felkoderna

A2 121

A6 214
Senast redigerat av Abbee (21 februari 2009)

1 353 Inlägg
21 februari 2009
om du även har A6 2-1-4 "Impulsgivarsignal saknas sporadiskt" så kan de kanske va därför du inte får igång bilen.

310 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Crille88 skrev:
om du även har A6 2-1-4 "Impulsgivarsignal saknas sporadiskt" så kan de kanske va därför du inte får igång bilen.

och då byter jag impulsgivaren? Som sitter var?

1 353 Inlägg
21 februari 2009
den ska sitta ner mellan motor o låda. vid svängjhulet närmare bestämt..

310 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Crille88 skrev:

tack för hjälpen! ska ut imorron o pilla!

250 Inlägg
21 februari 2009
Abbee skrev:
Crille88 skrev:

Har precis samma problem med min volvo 850. Jag har bytt ALLT man kan tänka sig men det hjälper fortfarande inte, fortfarande samma felkoder som dig. sad

1 353 Inlägg
22 februari 2009
DavidMartin skrev:
Abbee skrev:
Crille88 skrev:

Har precis samma problem med min volvo 850. Jag har bytt ALLT man kan tänka sig men det hjälper fortfarande inte, fortfarande samma felkoder som dig. sad

de e själva givarna som du bytt då antar jag.. sen kan de juh va så att det e sladden de e fel på.. kan va av, kortsluten eller dålig kontakt mm..

310 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Felet lokaliserat nu,

Det var bränslepumpen som var kass!

250 Inlägg
22 februari 2009
Abbee skrev:
de e själva givarna som du bytt då antar jag.. sen kan de juh va så att det e sladden de e fel på.. kan va av, kortsluten eller dålig kontakt mm..

Häfftigt att alla känner till mitt problem smile Ja, givare, databoxen och någon sensor. Ska snart samla orken att försöka ge mig på den igen wink

1 353 Inlägg
22 februari 2009
absolut bara till o gå igenom allt.. läsa koder. radera dom. försöka igen o kolla om de finns nya osv.. sen gå igenom alla givare,sladdar osv.. kan va nåt litet bara.. eller så kan de va värsta grejorna också.. de vet man aldrig..
lycka till!!

25 Inlägg
5 mars 2009
hejsan jag har en liten fråga till er grabbar det är så här att jag har köpt en volvo 855se 95 och ibland har den start problem vill inte starta eller så sen helt plötsligt funkar den nu funderar jag på kamaxel givaren
vart siter den någonstans och kan man brygga över den och se om det är den som jävlas eller vad tror ni det kan var tacksam för svar mvh daniel

4 823 Inlägg
5 mars 2009
master78 skrev:
hejsan jag har en liten fråga till er grabbar det är så här att jag har köpt en volvo 855se 95 och ibland har den start problem vill inte starta eller så sen helt plötsligt funkar den nu funderar jag på kamaxel givaren
vart siter den någonstans och kan man brygga över den och se om det är den som jävlas eller vad tror ni det kan var tacksam för svar mvh daniel

Kan mycket väl vara den som det är fel på.
Den sitter på avgaskammen.
Brygga över? det sitter en bländare ( halvmåne) innanför givaren som gör att den får signal.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 Inlägg
7 november 2010
Hej jag har en köpt en volvo 855 glt och när jag köpte sa han som sålde den att jag skulle byta luftmassmätare. Så jag köpte en ny från tyskland med samma boschnummer men det går ännu sämre än den gamla sad. när jag kollade på felkoder kom det felkod 1-2-1 som var luftflödesmätare eller -krets. Kan  ni hjälpa mig jag vet i fan vad det kan var.

Sök