2766
Sök

Finns det olika storlekar på V70 grillar?

313 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Hallå!
skaffade mig en V70 D5 summum -07.
tycker volvor original grillar är så fula så jag ville skaffa mig en såkallad "xc-grill".
När jag gick in på volvo så sa dom att den inte heter xc grill utan det var bara volvo "R" grillen.
Beställde en sådan,och tyvärr finns det bara med R märket i grillen.men när jag skulle sätta på den så passa den inte....den var för liten,typ 2cm för kort.
Nu undrar jag om det finns olika sorters storlekar på V70 grillar? eller volvo hade kanske bara beställt till fel modell?
tackar för svar!

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

44 Inlägg
133 Inlägg
21 februari 2009
R grillen har fler små rutor än xc grillen. vet inte om grillarna skilljer i storlek också men de är myke möjligt.

kom på att volvo gjorde en del ändringar på dom från 05-08 vet inte om grillen va en av dom dock?
Och så tycker jag att de är konstigt att dom på volvo inte vet att XC grillen inte är samma som R grillen!?!
Senast redigerat av Wernering (21 februari 2009)

313 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Var inne på en återförsäljare idag och frågade om andra grillar till V70 -07 och det fanns det, men om dom passade till en 07a D5 visste dom inte.
Är det inte någon här inne som vet om det finns någon annan grill än original grillen till v70 -07????
Tycker annars det är jävligt märkligt att det inte skulle finnas det till den eftersom det finns till alla andra volvo modeller.....

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

Sök