Soderqvist skrev:
bjornt skrev:
Ville bara tacka alla er som kommit med snabba och bra svar, känner mig mkt lugnare nu
, och efter en natts sömn på saken har jag beslutat att bara skita i henne och kräva henne på pengar.
Har fått tag i nummret till verkstan som bilen står på så jag funderar på att ringa och höra vad det var för fel på bilen egentligen, bara för nyfikenhetens skull:P
Återigen ett stort tack, ni vet vilka som kan ta åt er och inte!
Nu är det juh så att alla (iaf jag) är mycket intresserad av att höra vad kärringen hade "hittat" på för fel
//Soderqvist
Har ringt till verkstan nu,
dom hade kollat oljetrycket eftersom hon sa att lampan tändes när den började misstända och hacka.
oljetrycket var OK
Servopumpen hade börjat läcka PYTTELITE, så det droppade ner på avgassystemet, därav röken.
Katalysatorn var "ren" inuti sa han, den läckte ingenting alls, dom ville byta ut den mot en ny, trots att det inte är lag på fungerande katalysator.
Att bilen började hacka och lagt av hade dom inget svar på, han snackade om nån knacksensor som kunde gjort att oljelampan lyste när den började hacka och misstända,
Jag sa att det är väl fan naturligt att oljetrycket sjunker om bilen börjar lägga av och det inte är så konstigt att lampan började lysa, då svarade han inte utan började prata om rost på ljuddämparen
jag frågade om det var bensin i tanken, det visste han inte, sa han
dessutom så sa jag åt dom att jag inte ville ha hem nån räkning till mig, så dom kan bespara sig besväret
med andra ord så litar jag varken på verkstan eller kjeringen
det är inga allvarliga fel på bilen och jag vill ha mina pengar, inte någon bil, och det med BASTA