Hej min bmw beter sig lite märkligt, så länge man kör lugnt går det hur bra som helst men så fort man drar på lite så börjar han rycka lite precis som den stryps och abs lampan börjar lysa ? :S:S vad kan felet vara ?
Det är inte några konstigheter med bromsljuskontakten? Kollat om bromsljusen lyser då du får detta fenomen? Bara en tanke, kan inte nått särkillt om bmw
Det är inte några konstigheter med bromsljuskontakten? Kollat om bromsljusen lyser då du får detta fenomen? Bara en tanke, kan inte nått särkillt om bmw
hmm nu förstår jag inte riktigt hur du menar att bromsljusen ska börja lysa av sig själv när detta inträffar ?
Saab beteér sig som så att när man bromsar och gasar så får man bara grundladdtryck. Tänkte om kontakten under din bromspedal inte funkar som den ska och bilen tror att du bromsar. Kan det bli så att den stryper sig ? Bara en tanke!
Saab beteér sig som så att när man bromsar och gasar så får man bara grundladdtryck. Tänkte om kontakten under din bromspedal inte funkar som den ska och bilen tror att du bromsar. Kan det bli så att den stryper sig ? Bara en tanke!
aha nej det händer tex om man är ute på motor vägen och bara ska köra om och trycker på gasen. tack ändå ^^
Vanosenheten brukar krångla på dom tidiga M52 (97-98) brukar vara så oftast mellan 3000-4500 varv att den hugger emot vid fullt gaspådrag.
varven stämmer delvis men inte alltid. kan gå bra ena gången sämre andra, testade idag om jag ligger på lite högre varvtal tex det du säger eller mer med jämn gas och bara håller där en liten stund (max 15 sec) när jag kör då så kommer det till slut 2 av 3 ggr men att bara dra den i 2 växlar upp till 5000 varv så kan det ena gången gå galant, andra gången återkommer felet. måste därefter stänga av bilen sen igång den igen för att det ska återgå till normal läge