Tjena.. Har monterat 1 baslåda (GAS) och 2 st 69or på hattyllan bak. När jag hade kopplat klart allt så skulle jag testa ljudet... Satte i en skiva och så funkade det... men bara ca 10-15 sec sen stängs 69orna av och bara basen funkar... vad kan vara felet? :S Kan det vara slitna kablar bakom stereon.. (de glappar lite).. Men om jag stänger av stereon och sätter på den igen så funkar allt som det ska i 10-15 sec sen så stängs mina 69or av och basen funkar .. :S vad kan vara felet? MVH Har slutsteg också
RED:: Kom nyss på att 69orna stängs av när jag höjer volymen också .. (basen funkar dock)
69orna kopplade jag till sladdarna som går ut bakom stereon.. DVS 2 sladdar till höger (- +) och 2 sladdar till vänster (- +) basen kopplade jag till remote bakom stereon, batteriet till slutsteg OSV
Kolla kablarna som går till 6x9:orna... Låter som att de kan ligga och orsaka en kortis ngnstans....
Kablarna är hela .. ska åka en sväng till BRL och köpa ny kontakt. (den som sitter bakom stereon)... kanske fixar sig då?? den som jag har nu Glappar på vissa sladdar
Kolla kablarna som går till 6x9:orna... Låter som att de kan ligga och orsaka en kortis ngnstans....
Kablarna är hela .. ska åka en sväng till BRL och köpa ny kontakt. (den som sitter bakom stereon)... kanske fixar sig då?? den som jag har nu Glappar på vissa sladdar
Helt säker på det? Kan vara så lite som en kardel som ligger nära ngn metalldel. Kan ju även vara i kontakten som du säger. Kolla siften i dne först tycker jag, kan ju vara på väg att släppa från kablarna....
Helt säker på det? Kan vara så lite som en kardel som ligger nära ngn metalldel. Kan ju även vara i kontakten som du säger. Kolla siften i dne först tycker jag, kan ju vara på väg att släppa från kablarna....
Jag kopplade bort remote sladden... då funkade 6x9orna ... då är det säkert felkopplat .. DOCK så låter det as gnistrigt när jag höjer lite ...Vad kan de bero på :S?? alltså 6x9orna låter förjävligt när man höjer lite ..
Kanske är helt off, men kolla så att anslutningarna på högtalarna inte går emot plåten i hatthyllan, det problemet hade jag nämligen och då försvann allt ljud utom baslådan dock så försvann det och var borta tills jag fixade det, inte till jag startade om stereon. Men det kan vara värt att kolla