Tja....får väl dela med mej lite av mitt "projekt".
Tänkte jag skulle piffa till bilen lite, är en sån där som inte nöjer mej med orginal utan vill ha nåt lite extra.
Kanske inte gör sånt som faller alla i smaken men lyckas man ge någon annan inspiration så blir jag glad.
Bilen är då en C5 2,2Hdi -01, gråmetallic och hyffsat fräsch. Köptes till ett godkänt pris pga diverse småfel.
Har åkt en hel del redan och förbrukningen verkar ligga under 0,6 oavsett om jag kör bara till jobbet eller bara kör landsväg. Har inte provat så mkt ren stadskörning än men då stiger väl siffran en del.
Har spanat delar och planerat en del redan sen bilen hämtades.
Jag är lite av en ljud-tok så stereon ska uppgraderas ordentligt, och nej, det ska inte bli en dunka-dunka bil utan det ska låta bra, oavsett om man spelar högt eller lågt.
Tröttnat på alla som bygger överflashiga anläggningar som tar all plats man har, så här ska det byggas diskret. Till ändamålet har jag beställt 2st lågbyggda 10tums basar från USA. Rockford Fosgate P3SD410.
För att bilen ska se lite roligare ut så ska kjolar och spoilers lackas i bilens färg och nya fälgar har inhandlats. Det blev 18tums fälgar som heter Oxigin typ 2.
Detta var lite kort bara....kommer uppdatera med bilder allt eftersom det blir några större förändringar.
Ris som ros välkommet.