Hej jag har en vakuum mätare från biltema och har tappat bort anvisningarna till den och tänkte se om det fanns ngn här som har ngn anving till en sådan.
Vad har du för grejer till? Mekanisk eller elektronisk? Ska nog inte vara så svårt att koppla in utan anvisningar. En vacuumslang från någon tryckkälla till baksidan av mätaren kanske räcker om den är mekanisk.
Vad har du för grejer till? Mekanisk eller elektronisk? Ska nog inte vara så svårt att koppla in utan anvisningar. En vacuumslang från någon tryckkälla till baksidan av mätaren kanske räcker om den är mekanisk.
Hahaha det där lät ju lite motsägelsefullt
Och glöm inte att koppla in strömmen till lyset.
Men har du inget artikelnummer eller iaf vet vilken mätare det är ??
Biltema har ju oftast manualerna på hemsidan så att man kan dra ner dom just om man blir av med dom.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Ursäkta att jag är OT här nu men vad ska man med vacum mätare till? vad fyller den för syfte? varför vill man veta vakuum "suget"?
Har med bränsleförbrukning o göra. Satt liknande fast primitivare system i vissa bilar från 80talet. Vakuummätare är med andra ord lika ute som 80talet
Ursäkta att jag är OT här nu men vad ska man med vacum mätare till? vad fyller den för syfte? varför vill man veta vakuum "suget"?
Har med bränsleförbrukning o göra. Satt liknande fast primitivare system i vissa bilar från 80talet. Vakuummätare är med andra ord lika ute som 80talet
Jag tycker inte det är ute. Har man en tokslö bil med litet spjällhus/förgasare så kan den faktiskt hjälpa en hel del. Men märker inte så lätt om man har gasfoten nertryckt för långt så att säga. Vi kan ta min Primera som exempel. 115 temperamentsfulla hästar på ett och ett halvt ton. Om jag ligger och rullar i 100km så kan jag flytta gasfoten ner 2cm utan att det händer någonting, samtidigt kan jag lyfta gasfoten 2cm utan att det händer någonting. Där funkar en sån mätare kanon. Den mäter vakuumet i plenumet, ju mer vacuum desto mindre håller man ner foten men bibehåller hastigheten. Däremot på min Rover (lätt bil, ganska stark motor, stort spjällhus) är det en helt annan sak, där kan man inte röra foten mer än någon millimeter utan att det påverkar hastigheten.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Den mätaren jag har finns inte kvar i biltemas sortiment längre därav att dem inte har någon anvisning på sin hemsida. det är inget insturment som ska vara inkoplat hela tiden bara ett verktyg som man använder när man ska ställa in tändnign och diverse inställningar.
Jaha, då pratade vi om olika saker... Ops. sorry... Hoppas du löser det... Fortfarande bör det vara på fördelardosan eller direkt på plenum du plockar vakuum, eventuellt bromsservo slangen?
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
ja vart jag ska plocka är väl inte det vässentliga utan det är hur jag ska använda mig av den för att få fram de värden jag vill åt. och det står på påsen mätarn har legat i men jag har vart klantig och slarvat bort den.