23 mars 2006
Trådstartare
Först vill jag skriva att jag lägger denna tråden i denna kategorin eftersom det inte går (?) att skapa trådar i facket "bilköp".
Jag har funderat hela vintern på att byta ut min skruttiga Mitsubishi Galant -92 mot en finare och nyare bil.
Bilar som jag har funderat på är Celica typ modell 95-96, men insåg att den är på tok för dyr att försäkra. Senare var jag mycket sugen på en SAAB 9-3 alt. 9-5 av modell 98-00. Min budget skall helst inte överstiga 70k.
Den senaste veckan har jag tittat runt o läst i forum om Audi A4. Det verkar som a4:an verkar vara helt ok!
Vilken bil skulle ni rekomendera av SAAB 9-3 el. 9-5 eller Audi a4? för- och nackdelar. Är det stor skillnad prismässigt att äga och försäkra bilarna. Jag är en pojkspoling på 23 år som alltså fortfarande har den väldigt så dyra försäkringspremien.
Kan även nämna att jag är pendlare och kör ca 120-170 mil i månaden, (tänker därför på bränsleförbrukning och komforten).
Jag vill ha en bil med lite krut i också, 9-5an har ju sin 2.3t som jag själv tycker går mycket bra, finns det någon motsvarighet till A4:an?
Är det stor risk om man köper en långmilare av någon av modellerna som har rullat 20 000-25 000mil?
Kom gärna med förslag om andra modeller i prisklass 50-70k.
MvH
Hagge