3218
Sök

Soundstorm f15???

667 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
ska beställa två st 15tummare soundstorm till nya ljudbygget i 740n ska bli grymt.. tänkte bara höra om någon vet hur dem låter gå in på mds och sök på soundstorm så ser ni vilka basar det är..

tacksam för svar!1

573 Inlägg
25 februari 2009
har inget emot mds på nå sätt, men dom basarna... tror inte dom spelar nå bra, har hört deras slutsteg och framsystem, inget som imponerar... billigt usa skit säger jag men de ska ju bara in i en volvo....

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

1 435 Inlägg
25 februari 2009
Får ens två stycken 15" plats i en 740 sedan? Ska du spela genom skidluckan eller bygga bandpas och dra portarna genom hatthyllan? Va ska du driva basarna med?

170 Inlägg
25 februari 2009
Junkbasar, men skall du ha det billigaste så finns det ju inte så mycke i den prisklassen

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
verkar som alla tror dessa basar är skit ska bli jävligt spännande när jag byggt lådan med rätt volym och allt skulle till och med få plats med 4 basar för den som inte tror 2 får plats;)!! basarna ligger på 600watt max och 300watt rms ska driva dem med 300watt st.. har mätt så lådan får exakt 57 liter st det kommer vara en sluten låda.. mitt första riktiga bygge.. det som gör att jag inte slänger ut stora pengar på ljud är att det är jävligt lätt att få inbrott:( har jag märkt.. fortsätt svara tacksam för svar.. mvh;)

733 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
verkar som alla tror dessa basar är skit ska bli jävligt spännande när jag byggt lådan med rätt volym och allt skulle till och med få plats med 4 basar för den som inte tror 2 får plats;)!! basarna ligger på 600watt max och 300watt rms ska driva dem med 300watt st.. har mätt så lådan får exakt 57 liter st det kommer vara en sluten låda.. mitt första riktiga bygge.. det som gör att jag inte slänger ut stora pengar på ljud är att det är jävligt lätt att få inbrott:( har jag märkt.. fortsätt svara tacksam för svar.. mvh;)

vad kostar såna basar då?

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

137 Inlägg
26 februari 2009
Om det nu är förtsa bygget varför inte göra det ordentligt??
Köp hellre en bra 15" iställt för 4st pissdåliga så ska du se att det blir så mycket bättre.
Kan verkligen inte förstå det här med många istället för bra tänket???

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

406 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
ska beställa två st 15tummare soundstorm till nya ljudbygget i 740n ska bli grymt.. tänkte bara höra om någon vet hur dem låter gå in på mds och sök på soundstorm så ser ni vilka basar det är..

tacksam för svar!1

Har du köpt basarna än........för det verkar som att dom e slutsålda både på MDS o BRC......
Hittade en annan som förmodligen är likvärdig ifall du vill jämföra lite. http://www.webshop.bertilssonautoelectr … ductid=327

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
thulle1 skrev:
volvo_245_racing skrev:

M.v.h. Emil

dem kostar 699kr st priset har legat på 1500kr st.. mvh

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Nismodea skrev:
Om det nu är förtsa bygget varför inte göra det ordentligt??
Köp hellre en bra 15" iställt för 4st pissdåliga så ska du se att det blir så mycket bättre.
Kan verkligen inte förstå det här med många istället för bra tänket???

jag ska bara ha 2st 15tumare.. och som jag sagt så har jag haft inbrott i bilen 2 gånger redan så vill inte lägga för mycket pengar.. men efter som alla tror att det kommer bli skit så ska det bli kul att se era miner när bygger är klart;) mvh

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
xc90 skrev:
volvo_245_racing skrev:

tacksam för svar!1

Har du köpt basarna än........för det verkar som att dom e slutsålda både på MDS o BRC......
Hittade en annan som förmodligen är likvärdig ifall du vill jämföra lite. http://www.webshop.bertilssonautoelectr … ductid=327

redan beställda men det tar ca 8-10 arbetsdagar innan jag får dem.. men tack för alla svar och hjälp jag kan få.. även om folk inte tror att det blir någe spec.,, mvh

16 197 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
thulle1 skrev:
volvo_245_racing skrev:

M.v.h. Emil

1500 st för den "dyngan"??  man får ju en RF P1 15" för 1300.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

643 Inlägg
26 februari 2009
blir säkert. . . bra neutral

21 761 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
även om folk inte tror att det blir någe spec.,, mvh

Kollar man på basens parametrar så får man dock uppfattningen att det är en ganska "billig" bas, jag tror inte att folket enbart skriver dessa kommentarer bara för att det är MDS. smile

Vi får väl se hur du tycker att resultatet blir, alltid spännande med första bygget förstås. smile
Sluten låda ska det absolut vara, se till att den blir riktigt tät och stoppa också in en hel del dämpull. Se till att ullen inte tar i konens baksida eller mot magnetens baksida.

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
volvo_245_racing skrev:
thulle1 skrev:

M.v.h. Emil

dynga?? hur kan du veta det?? mvh

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
volvo_245_racing skrev:
även om folk inte tror att det blir någe spec.,, mvh

Kollar man på basens parametrar så får man dock uppfattningen att det är en ganska "billig" bas, jag tror inte att folket enbart skriver dessa kommentarer bara för att det är MDS. smile

Vi får väl se hur du tycker att resultatet blir, alltid spännande med första bygget förstås. smile
Sluten låda ska det absolut vara, se till att den blir riktigt tät och stoppa också in en hel del dämpull. Se till att ullen inte tar i konens baksida eller mot magnetens baksida.

okej ska bli intresant och se när bygget är klart!! hoppas på det bästa kan inte bli sämre än nu i alla fall!! kan man inte ha någon typ av dämpmatta invändigt?? mvh

16 197 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
evilaudio skrev:
volvo_245_racing skrev:

hur ja kan veta de.. har sett dom live å kännt vikten på dom å sett uppbyggnaden på dom.. i mina ögon e de dynga.      tar bara upp en massa plats i bilen jämfört me hur mycke bas man får..

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
volvo_245_racing skrev:
evilaudio skrev:

hur ja kan veta de.. har sett dom live å kännt vikten på dom å sett uppbyggnaden på dom.. i mina ögon e de dynga.      tar bara upp en massa plats i bilen jämfört me hur mycke bas man får..

okej men som sagt upp byggnaden på baslådan är jävligt viktig så det blir rätt volym gör man minsta fel så kan det gå åt pipsvängen;) mvh

16 197 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
evilaudio skrev:
volvo_245_racing skrev:

okej men som sagt upp byggnaden på baslådan är jävligt viktig så det blir rätt volym gör man minsta fel så kan det gå åt pipsvängen;) mvh

ehh.. jo ja vet att lådan e viktig.. har hållit på me bilstereo sen -96.  men skulle bygga en låda fel me typ 10 liter på just den basen så skulle du nog inte märka nån större skillnad.

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
volvo_245_racing skrev:
evilaudio skrev:

ehh.. jo ja vet att lådan e viktig.. har hållit på me bilstereo sen -96.  men skulle bygga en låda fel me typ 10 liter på just den basen så skulle du nog inte märka nån större skillnad.

det är lätt att vara lite uppnosig när man har sponsorer som betalar allt så som sagt vänta till bygget är klart innan du utallar dig.. mvh

Sök