23 mars 2006
Trådstartare
Tycker det är förjävligt att försäkringsbolagen tar såna djävulska priser på sina försäkringar...!!!
Tycker oxå att det är fel att man drar alla över en kant....ALLA under 24 kör faktiskt inte som idioter,likväl som att väldigt många av de som har passerat den åldern inte kör lugnare för det!!
För att inte tala om alla dessa farliga pensionärer som lusar runt och väldigt ofta är stora trafikfaror för att de inte ser eller hör andra bilar...(gäller som sagt inte alla där heller)varför har inte de högre försäkringspremier isåfall??
Jag håller självklart med om att en bil som har mycket hk eller är eftertraktad,har betydligt högre premie än en volvo 240 dl...men hoppas ni förstår vad jag är ute efter!!
Borde finnas ett system som typ grundar sig på att om man har vart ute för mycket saker,tex Erik som har kört av vägen 2 gånger och krockat 1(och har varit vållande till olyckorna) och åkt dit för fortkörningsböter,så borde man ligga i en högre försäkringsklass än pelle som inte har en anmärkning på sig...bara en tanke....
Jag har precis fyllt 24 och bor i en liten håla....jag ligger och betalar ca 11500 om året i försäkring frö min volvo,och då är den reggad som en "vanlig" t5....tänk om jag bor i storstad??!!Jag tycker det är svinigt...jag kastar lite pil i gummibåt,för hade man kört enligt "mitt" försäkringsförslag,så hade jag legat i den höga klassen,men jag tycker bara det är sjukt att folk ska behöva dras över en kant,o tvingas sätta sina bilar på föräldrarna!!
Dagens samhälle vill helt enkelt inte att ungdomar ska äga bil!!
Håll med eller kritisera gärna mitt förslag!!
Senast redigerat av zazkar52 (23 mars 2006)