epapower skrev:
mrbuggy skrev:
epapower skrev:
2,5 bar ska han INTE ha, du ska ha 2,8-3,0 bar soppatryck INGET ANNAT!
angående lambdasondens funktion, om du är osäker om den nya är trasig..
Gör så att du varmkör bilen ordentligt, sen följer du lambdasondens kabel, sedan uppe vid torpedvägen är en av de 3 kablarna skarvad.. Dra bort gummi över skarven (men koppla inte isär kablarna) sedan tar du multimetern, ena mätpinnen på batteriet minuspol och den andra mätpinnen på lambdasondens skarv (metallenkabelskon , lägg upp bilen på 2500rpm, pendlar det mellan ca 0,2-0,7 volt? isf är den hel och du kan utesluta det..
kanske prova att trycka ihop reg. som vi nämde tidigare isf?
Kanske svårt att få ur de trycket ur en på 2,5 som e original på 230 F å onödigt också eftersom originalspridarna inte behöver mer tryck... :-)
heh, antingen är det du eller så är de ja som är ute o seglar men ja hade 2,8-2,9 bar på båda mina 740 med b230f motor, 2,5 låter lite dåligt, plus att de står ju 3,0bar på reg. på dessa motorer, de måste ju betyda ngt..
hmm
Hehe...nåja..jag har haft bara 3 styck b 230F å dom har de varit 2,5 på å dom har funkat... på...PRVsexan ja hade va de 3,0 på... Å dessutom så har jag svarta spridare på den jag har NU..alltså mindre än original som satt på den..
Senast redigerat av mrbuggy (1 mars 2009)