3508
Sök

Volvo 240 mekaniskt sprut, flödar över efter laddtrycket har skenat!

53 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
#1
Skulle köra från garaget och hade monterat pysventil... naturligtvis så var inte den kopplingen som stod på anvisningen rätt utan när jag gav full speta så tänkte ju jag att det skulle vart samma som innan, men icke, utan laddtrycket sprang iväg mot 1.5 bar, då flög någon vakuumgivare bort som sitter mellan gasspjäll och insug och tomgången blev helt körd (det fanns ingen). men han gick fortfarande om man höll han igång. jag satte tebaka givaren  och tänkte att det skulle funka som vanligt nu. men nehe de gjorde de ju inte han bluddrade igång en enda gång sen va de kört, stiften e dyngsura och jag har försökt få motorn torr genom att plocka bort stiften och tömma på soppa och dragit runt utan kallstartsventil inkopplat och dragit ur bränslereläet. sedan satt tebaka allt och försökt fån te oh hoppa igång. tänkte byta stift för de satt visst biltema stift i han nu, tänkte köra i ett gäng ngk och se om de funkar bättre även om han surar lite. för att komma till saken... varför flödar han fortfarande när jag har satt tebaka givaren och inget annat har gått sönder? blir idiot på de här.. alla ideér ni har är välkomna! tack på förhand!


21 761 Inlägg
28 februari 2009
#2
Har du kollat så att inte mängdskivan har fastnat på något sätt?

Fri fart för ett fritt folk!
14 126 Inlägg
28 februari 2009
#3
Drönirettab skrev:
Har du kollat så att inte mängdskivan har fastnat på något sätt?

min tanke oxå att den fastnat eller fått sig en smäll av någon anledning
bara släppa slangen på bränslehuvudet och kolla att vågen löper fritt och verkligen går tillbaka fullt

Kör fort så hinner inget hända...

53 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
#4
den löper fritt, han har den lilla tiondelsmillimetern öppet som han ska ha med..



Sök