Film om att global uppvärmning är fake?

Emilion s60 2.5t & CBR954RR
1 mars 2009 · 25 Inlägg

Det fanns en tråd med en video som handlade om att global uppvärmning är bara proppaganda osv. En kompis jag berättade det för trodde mig inte alls och började disskutera en massa skit o nu vill jag visa honom videon men jag kan inte hitta den neutral . Om någon kunde länka den så skulle jag va tacksam. orkar inte lyssna på honom mer xD

/Emilion

Senast redigerat av Emilion (1 mars 2009)

~Emilion~
expect1991
1 mars 2009 · 1 814 Inlägg

Global uppvärmning är fakta, vad som orsakar det kan man i viss mån diskutera bara.

Emilion s60 2.5t & CBR954RR
1 mars 2009 · 25 Inlägg

det va en video som förklarade allting klockrent.

~Emilion~
Sushikocken Sleeper
1 mars 2009 · 3 084 Inlägg

Du har inte märkt att vintrarna har vart snölösa/varmare? vilken låda har du bott 0?i tongue globaluppvärmning är som sagt ett faktum men om det är Co2 som är boven i dramat är väl tvivelaktigt.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
M103
1 mars 2009 · 1 570 Inlägg

Hittade två artiklar. De teorierna verkar bygga på att heliosfären blir tunnare runt jorden och släpper därmed in mer kosmisk strålning som hettar upp allting.

http://www.scribd.com/doc/338170/svensm … limatology
http://www.sciencebits.com/CosmicRaysClimate

OverBoosted AUTOBAHNRASER
2 mars 2009 · 3 804 Inlägg

Spontan tanke.. Behövs det en film för det? wink


Bmw osv..
85an
3 mars 2009 · 249 Inlägg

Heter The great global warming swindle

http://video.google.com/videosearch?q=g … +warming+#

Sen är den skickligt vinklad, men det är å andra sidan allt som har med "klimathotet" att göra... har tröttnat på klimatsnacket smile

Casy vinnarskalle!
3 mars 2009 · 907 Inlägg

Sushikocken skrev:
Du har inte märkt att vintrarna har vart snölösa/varmare?

Här i Jämtland har vi haft den bästa vintern på länge. 70-80cm i byarna runt storsjön. På fjällen här omkring är det ca 1 meter, beroende på vart man mäter. Och det har varit svinkallt nästan hela januari, precis som det brukar. Personligen bryr jag mig inte så mycket om all hysteri. Det finns ändå inget jag kan göra som förändrar världen..... förutom att dö i förtid tongue

BMW M3 "Crisis" (2002)
BMW 1600-2 "Polaris" (1968)
BMW E38 740i "Lena" (1999)
expect1991
3 mars 2009 · 1 814 Inlägg

Casy skrev:

Sushikocken skrev:
Du har inte märkt att vintrarna har vart snölösa/varmare?

Här i Jämtland har vi haft den bästa vintern på länge. 70-80cm i byarna runt storsjön. På fjällen här omkring är det ca 1 meter, beroende på vart man mäter. Och det har varit svinkallt nästan hela januari, precis som det brukar. Personligen bryr jag mig inte så mycket om all hysteri. Det finns ändå inget jag kan göra som förändrar världen..... förutom att dö i förtid tongue

Eller låta bli att få barn, då sparar du minst 8 ton CO2 per år tongue

Casy vinnarskalle!
3 mars 2009 · 907 Inlägg

Där har vi det, lösningen på alla problem. Vi kastrerar 50% av världens befolkning! Sign me up! big_smile

BMW E38 740i "Lena" (1999)
BMW M3 "Crisis" (2002)
BMW 1600-2 "Polaris" (1968)
Sushikocken Sleeper
3 mars 2009 · 3 084 Inlägg

Casy skrev:

Sushikocken skrev:
Du har inte märkt att vintrarna har vart snölösa/varmare?

Här i Jämtland har vi haft den bästa vintern på länge. 70-80cm i byarna runt storsjön. På fjällen här omkring är det ca 1 meter, beroende på vart man mäter. Och det har varit svinkallt nästan hela januari, precis som det brukar. Personligen bryr jag mig inte så mycket om all hysteri. Det finns ändå inget jag kan göra som förändrar världen..... förutom att dö i förtid tongue

Men det betyder ju inte att det inte har hänt något det var väl en 7 år sen man hade en sån här vinter sist, och har en bild när man var nyfödd vintern 1987 så låg man i snön och det var över 170cm snö på gräsmattan min kusin föll ner från kanten och bröt nyckelbenet det året tongue  Nu är man ju glad bara får över 2dm.

Senast redigerat av Sushikocken (3 mars 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
steifan DR!FTT3KN!K3R
4 mars 2009 · 10 427 Inlägg

Temperaturer varierar hur man än gör.

Vi hade ju sk "lilla istiden" 1400-1900, så dags för varmare igen som det var
800-1400 osv osv tongue

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Phaetoon
4 mars 2009 · 8 156 Inlägg

Man kanske ska skilja på global uppvärmning och växthuseffekten? Just a tip.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
4 mars 2009 · 8 156 Inlägg

Casy skrev:

Sushikocken skrev:
Du har inte märkt att vintrarna har vart snölösa/varmare?

Här i Jämtland har vi haft den bästa vintern på länge. 70-80cm i byarna runt storsjön. På fjällen här omkring är det ca 1 meter, beroende på vart man mäter. Och det har varit svinkallt nästan hela januari, precis som det brukar. Personligen bryr jag mig inte så mycket om all hysteri. Det finns ändå inget jag kan göra som förändrar världen..... förutom att dö i förtid tongue

Nederbörden tenderar att öka med ökad värme. Dvs mer vatten avdunstar från haven. Detta måste komma ner någon gång, vilket leder till översvämningar nere i södra och mellersta Europa och mer snö uppe i norr. Dock så töar ju snön bort relativt snabbt nuförtiden.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Casy vinnarskalle!
4 mars 2009 · 907 Inlägg

Jadå, jag säger inte emot det du säger phaetoon, det stämmer nog ganska bra. Ville bara meddela "sushikocken" om hur bra denna vintern är/har varit med snö och minusgrader (i jämtland).

Senast redigerat av Casy (4 mars 2009)

blacken
4 mars 2009 ·

Phaetoon skrev:
Man kanske ska skilja på global uppvärmning och växthuseffekten? Just a tip.

men det ena, ger ju det andra..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang