Jag har bytt olja, tändstift, oljefilter och luftfilter. besiktade om den idag det blev lite bättre men inte tillräckligt! vad ska man börja med lamdasonden eller katen?
Du ska få testa dina värden gratis på bilprovningen på deras mätstation ute. Säg till någon i personalen så slipper du betala varje gång. när du har godtjänt där så kan du besikta om den. Vill du ha problemet åtgärdat eller kan du tänka dig att slå i K-sprit eller miljöbensin när du besiktar? Värdena blir bättre för tillfället men felet kvarstår. Om bilen varken går "fett" eller spikar så gissar jag på att din katt är bränd.
ska kolla med bilprovningen och det går att göra så.. men annars får man väl byta katt och lambda. undra vilken man ska börja med att byta!?
Eftersom lamdavärdet va OK så lär det vara katten om bilen drar ovanligt mycket bensin. Ska inte behöva en droppe över 1 liter per mil blandad körning...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Lättare att se ett samband om du skriver alla värden. Börja inte byta saker på ren gissning. I katalysatorer katalyserar platina, palladium eller rodium omvandlingen av kolmonoxid, kolväten och kväveoxider till: koldioxid, syrgas, vattenånga och kvävgas. Skulle det då vara katten så borde HC värdet vara högt.
Nej den drar inte mycket ligger runt 0,9 - 1 Liter milen... Och den går jättebra. E85 sänker den värdena bättre än k-spriten? Hur mycket av varje del ska man köra med då? 50 - 50? 10 liter bensin och 10 liter E85?
FUnderar på att ringa på en Calibra, men han ska sälja den men den hade högt HC värdet. Men påstås ha kommit efter han har bytat kamremen ? Kan detta stämma?
FUnderar på att ringa på en Calibra, men han ska sälja den men den hade högt HC värdet. Men påstås ha kommit efter han har bytat kamremen ? Kan detta stämma?